بایننس حمایت خود از BUSD را متوقف میکند

بایننس حمایت خود از BUSD را متوقف میکند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی رمزنگاری بایننس در اواخر آگوست اعلام کرد که به حمایت از استیبل کوین محبوب BUSD خود پایان می دهد. این حرکت در بحبوحه مواجهه استیبل کوین با رگولاتورها انجام می شود که منجر به توقف تولید آن شد. و اکنون، صرافی شروع به حرکت کرده است تا پایان پشتیبانی از استیبل کوین آغاز شود.

بایننس شروع به سوزاندن توکن ها می کند:

بایننس در روز پنجشنبه ۱۴ سپتامبر در حساب رسمی X (توئیتر سابق) خود اعلام کرد که شروع به سوزاندن تعدادی از توکن‌های بایننس می‌کند. از بین پنج توکن لیست شده برای سوزاندن، چهار توکن BUSD در زنجیره‌های بلوکی مختلف بودند. بر اساس این اعلامیه، توکن‌های بایننس در بلاک چین‌های فهرست‌شده سوزانده می‌شوند و سپس صرافی مقدار معادل توکن‌هایی را که در ابتدا به‌عنوان وثیقه در شبکه‌های بومی خود استفاده می‌شد، آزاد می‌کند. توکن های BUSD که در چهار شبکه فهرست شده اند عبارتند از BUSD در شبکه Polygon (MATIC)، BUSD در شبکه Tron (TRX)، BUSD در BSC و BUSD (BNB). علاوه بر اینها، صرافی همچنین نشان داد که TUSDOLD در BSC نیز سوزانده می شود، و آن را به تنها توکن موجود در این لیست تبدیل می کند که BUSD نیست. وثیقه در این مورد معادل توکن‌های بایننس است که سوزانده شده‌اند. بنابراین اگر 1000 BUSD در شبکه MATIC سوزانده شود، معادل آن در بلاک چین بومی توسط صرافی منتشر خواهد شد.

آتش سوزی در کمپ BUSD:

استیبل کوین BUSD برای اولین بار در اوایل سال 2023 مورد انتقاد قرار گرفت، زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اعلامیه ولز را به ناشر Paxos صادر کرد و ادعا کرد که استیبل کوین یک اوراق بهادار ثبت نشده است. رگولاتور از این طریق قصد خود را برای پیگیری قانونی اعلام کرد. پس از اقدام SEC، وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک (NYDFS) از ناشر درخواست کرد که چاپ توکن های جدید را متوقف کند. نگرانی NYDFS عمدتاً به رابطه Paxos با Binance محدود می‌شود و در نهایت، صادرکننده BUSD تصمیم گرفت روابط خود را با صرافی ارز دیجیتال قطع کند. از زمان حرکت اولیه توسط رگولاتورها، استیبل کوین از نظر استفاده و ارزش بازار آسیب دیده است. استیبل کوین که زمانی جزو 10 ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار بود، از آن زمان تاکنون شاهد کاهش ارزش بازار خود به 2.5 میلیارد دلار بوده است و تا زمان نگارش این مقاله، آن را به 26 ارز دیجیتال بزرگ تبدیل کرده است. بایننس همچنین اعلام کرده است که تا سال 2024 به طور کامل پشتیبانی از استیبل کوین را متوقف می کند. Paxos همچنین فاش کرد که تمام بازخریدهای BUSD را در فوریه 2024 متوقف می کند و انتظار می رود خروج کامل بایننس مدت کوتاهی پس از آن انجام شود. با این وجود، استیبل کوین به حفظ ارزش دلاری خود به خوبی ادامه می دهد. هنوز هم در برابری 1:1 با دلار ایالات متحده معامله می شود و به ندرت در میان طوفان نظارتی به زیر 1 دلار سقوط کرده است.