بحران در پروتکل دیفای و سقوط نسبی استیبل کوین MIM

بحران در پروتکل دیفای و سقوط نسبی استیبل کوین MIM
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در میان نوسانات بازار ارزهای دیجیتال در چند هفته گذشته، یک استیبل کوین دیگر در روز شنبه، 18 ژوئن به زیر قیمت 1 دلار سقوط کرد، استیبل کوین مجیک اینترنت مانی (MIM) برای مدت کوتاهی به 0.914 دلار در هر واحد کاهش یافته است. کاهش ارزش استیبل کوین صادر شده توسط پلتفرم Abracadabra به دنبال سقوط اخیر استیبل کوین الگوریتمیUST و نوسانات اخیر استیبل کوین اکوسیستم ترون، USDD در هفته گذشته اتفاق افتاده است.

استیبل کوین مجیک اینترنت مانی برابری 1 دلاری خود را در 24 ساعت گذشته از دست داد، اما پس از سقوط دوباره به 0.91 دلار باز گشته است.

در اواسط ماه می 2022، مارکت ارزهای دیجیتال شاهد سقوط استیبل کوین الگوریتمی terraUSD بوده است که براساس آن پیوند خود را با دلار از دست داد و ارزش آن به زیر یک پنی کاهش یافت. در واقع، سقوط استیبل کوین UST کل اکوسیستم بلاک چین ترا را دچار بحران کرد و توکن دیگر این اکوسیستم نیز ارزش خود را از دست داد.

هفته گذشته، Bitcoin.com درخصوص USDD استیبل کوین الگوریتمی ترون و چگونگی کاهش آن به حداقل 0.95 دلار در هر واحد گزارشی ارائه کرده است، که براساس آن ترون دائو پس از این اتفاقات مقادیر قابل توجهی ذخایر مانند USDC و ترون را به اکوسیستم به عنوان وثیقه اضافه کرده است.

علیرغم اضافه شدن وجوه وثیقه در روز شنبه 18 ژوئن، استیبل کوینUSDD به پایین ترین سطح 0.948 دلار در هر واحد سقوط کرد و در زمان انتشار خبر با 0.964 دلار در حال مبادله می باشد.

در همان روز، استیبل کوین مجیک اینترنت مانی(MIM) منتشر شده توسط پلتفرم Abracadabra نیز پیوند خود را با دلار از دست داده است و به زیر 1 دلار سقوط کرده و به 0.914 دلار در هر واحد کاهش یافت. با استفاده از پروتکل Abracadabra.Money، کاربران با اضافه کردن وثیقه سعی در پشتیبانی از این استیبل کوین داشته اند. در حال حاضر 197674194 استیبل کوین MIM در گردش می باشد.

استیبل کوین MIM بر روی بلاک چین های مختلفی مانند اتریوم، فانتوم، بایننس اسمارت چین و آوالانچ اعمال می شود. علیرغم کاهش استیبل کوین به 0.91 دلار، این استیبل کوین در عصر روز شنبه بهبود نسبی یافته و هر واحد از آن 0.992 دلار معامله شد. سقوط به زیر 1 دلار توجه سرمایه گذاران زیادی را به سمت این استیبل کوین جذب کرده است.

استیبل کوین مجیک اینترنت مانی MIM یک ارز پرطرفدار در رسانه های اجتماعی است، 18 ژوئن یکی از حساب ‌های توییتر اعلام کرد که MIM با عدم تعادل نقدینگی 95.8 درصد در شرف کاهش دوباره است و تنها 6 میلیون دلار نقدینگی در استخر باقی مانده است.

رد شایعات ورشکستگی توسط پلتفرم Abracadabra

پلتفرمAbracadabra با ارائه توضیحاتی در پست وبلاگی خود به تعداد زیادی از موضوعات نادرست توییتر در این خصوص پرداخته است. براساس توضیحات پلتفرم، اطلاعات نادرست شبکه های اجتماعی نوسانات شدیدی را ایجاد کرده است که بر روی peg استیبل کوین MIM و استخر نقدینگی آن در کرو فایننس تاثیر گذاشته است.

طبق توضیحات پلتفرم، واکنش و اطلاعات نادرست در خصوص سقوط اکوسیستم باعث ایجاد عدم قطعیت و شک یا FUD حول خزانه Abracadabra شده است. در زمان نگارش خبر این خزانه بیش از 13.2 میلیون دلار دارایی دارد که تقریباً نیمی از آن در استیبل کوین MIM و نیمی دیگر در توکن ‌های کرو فایننس می باشند که دارایی ‌های اساسی برای پشتیبانی از خزانه می باشند.

تیم توسعه اظهار داشت که در حال حاضر، سلامت استخر Curve همچنان رو به بهبود است و بزودی شاهد بازیابی peg استیبل کوینMIM خواهیم بود. علاوه بر USDD و MIM، استیبل کوین نوترینو USD (USDN) نیز در چند وقت اخیر نوسان داشته و به زیر برابری 1 دلار رسیده است، روز شنبه 18 ژوئن USDN به 0.931 دلار در هر واحد کاهش یافته است.