برنده بزرگ مارکت در سقوط استیبل کوین اکوسیستم ترا، TerraUSD

برنده بزرگ مارکت در سقوط استیبل کوین اکوسیستم ترا، TerraUSD
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

هنگامی که اکوسیستم ترا و استیبل کوین UST هفته گذشته همزمان با سقوط ارزهای دیجیتال در بازار سقوط کردند، همه چیز برای ارزهای دیجیتال به طور کلی و استیبل کوین ها به طور خاص بسیار متزلزل به نظر می رسید، اما این سقوط حداقل یک برنده از نظر ارزش بازار داشته که آن استیبل کوین USDCمی باشد.

با سقوط UST، ارزش بازار تتر نیز کاهش یافت و تتر در تمام این مدت مشغول میلیاردها بازخرید خود بوده است. همزمانUSDC ارزش بازار خود را افزایش می داده است. در شروع سقوط در 8 می، یو اس دی کوین ارزش بازاری بین 48 تا 49 میلیارد دلار داشته است.

پس از یک افت تقریباً نامحسوس، در 11 می شروع به صعود کرد و اکنون به 52.26 میلیارد دلار رسیده است که نزدیک به بالاترین رکورد خود در مارس، 53.6 میلیارد دلار می باشد.

یو اس دی کوین که از بحران چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار بیرون آمده است، همچنان در حال کاهش شکاف با بزرگترین استیبل کوین متمرکز، تتر می باشد. تتر نیز در راستای این سقوط بیش از 7 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از 83 میلیارد دلار در 11 می از دست داده است.

تنظیم مقررات استیبل کوین ها همزمان با سقوط اکوسیستم ترا

مشکل هفته گذشته با استیبل کوین الگوریتمی UST آغاز شد و همزمان، جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در سنا در بحبوحه ای که UST برای حفظ PEG خود تلاش می کرد پیشنهادی برای تنظیم مقررات استیبل کوین ها ارائه کرده است.

همزمان، براساس اظهارات وزارت خزانه داری بریتانیا، با وجود رکود بازار ارزهای دیجیتال، طرح های ارائه شده برای تنظیم استیبل کوین های پرداخت را بررسی خواهند کرد. این اقدام در راستای فروپاشی اکوسیستم ترا بوده است که باعث شد استیبل کوین الگوریتمی UST پیوند خود را با دلار از دست بدهد و لونا نزدیک به صفر برسد.

جورج هاراپ، یکی از بنیانگذاران استپ فایننس، به TechCrunch گفت: وضعیت اخیر UST بهانه سرکوب شدیدتر استیبل کوین ‌ها را برای دولت ها از جمله ایالات متحده فراهم کرده است. با این حال، استیبل کوین ‌ها توجه زیادی را به خود جلب کرده ‌اند و احتمالاً در آینده شاهد افزایش حجم آنها خواهیم بود. استیبل‌کوین ‌ها، طبق تعریف تحت اللفظی ‌شان، در نسبت 1:1 نسبت به ارزهای فیات از جمله دلار پایدار هستند. اما همه استیبل کوین‌ ها بر اساس یک پایه ساخته نمی‌ شوند و می ‌توانند توسط ذخایر مختلف پشتیبانی شوند.

ارزش بازار یو اس دی کوین

بر اساس داده ‌های کوین مارکت کپ، ارزش بازار یو اس دی کوین از 14.38 میلیارد دلار در سال گذشته به 48.46 میلیارد دلار رسیده و 237 درصد افزایش یافته است. یو اس دی کوین هم اکنون با ارزش بازار حدود 52.34 میلیارد دلار، در رتبه 4 بازار قرار دارد. هر واحد از یو اس دی کوین در این لحظه با قیمت 1 دلار معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 6.47 میلیارد دلار می باشد. قیمت یو اس دی کوین در 24 ساعت گذشته 0.006 درصد افزایش یافته است.
 

تگ ها