بریتانیا از راه اندازی ارز ملی ابراز نگرانی کرد!

بریتانیا از راه اندازی ارز ملی ابراز نگرانی کرد!
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

طبق خبرهای منتشر شده، بریتانیا از راه اندازی ارز ملی خود ابراز نگرانی کرد و به نظر می رسد دست نگه می دارد. بهتر است بدانید، قانونگذاران بریتانیا از راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی(CBDC) خرده فروشی به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی و ثبات مالی نگران هستند. به طور کلی قانونگذاران از بانک انگلستان خواستند تا خزانه داری قبل از اجرای CBDC مسئله های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده و ثبات مالی را به طور کامل در نظر بگیرد.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که ارز ملی یا CBDC، شکل دیجیتال پول یک کشور است. کیمته خزانه داری پارلمانی بریتانیا درباره ایجاد ارز بانک مرکزی خرده فروشی یا پوند دیجیتال و خطرات احتمالی آن برای ثبات مالی هشدار جدی صادر کرد. برای درک درست این خبر، باید قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.
توجه داشته باشید، پوند دیجیتال یا CBDC بریتانیا که معمولا برای تراکنش های موسسه های مالی مورد استفاده قرار می گیرد، به عنوان معادل الکترونیکی پول فیات در نظر گرفته شد که هم برای افراد و هم برای مشاغل برای مقاصد پرداخت قابل دسترس است. در حالی که بانک انگلستان و خزانه داری آمریکا هر دو به نیاز آینده به پوند دیجیتال یا ارز دیجیتال بانک مرکزی تاکید کردند.
نگرانی های اصلی روی خطراتی که یک CBDC ممکن است برای ثبات مالی بریتانیا ایجاد کند، متمرکز است. این کمیته بر ترس از افزایش کارکرد بانک ها تاکید کرد، جایی که انتقال سریع از سپرده های بانکی به پوند دیجیتال در طول آشفتگی بازار می تواند خطر ورشکستگی بانک ها را افزایش دهد. علاوه بر این، به دلیل تغییر تدریجی از سپرده های بانکی به پوند دیجیتال، نگرانی هایی درباره افزایش احتمالی نرخ بهره وام های بانکی، احتمالا 0.8 واحد درصد یا بیشتر مطرح شد.
برای کاهش این خطرات، کمیته پیشنهاد اجرای محدودیت نگهداری کمتر در پوندهای دیجیتال خرده فروشی به ازای هر فرد را نسبت به محدوده پیشنهادی اولیه 10 هزار تا 20 هزار پوندی پیشنهاد کرد.
 

تگ ها