بیشترین بیت کوین جهان در اختیار بایننس 

بیشترین بیت کوین جهان در اختیار بایننس 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ثروت بایننس و کوین بیس با شروع بازار نزولی در تضاد کامل با یکدیگر رشد کرده و در نهایت صرافی بایننس در 19 جولای از کوین بیس پیشی گرفته است. بایننس علاوه بر رشد مداوم در ماه های اخیر، اکنون بیشترین بیت کوین جهان را در اختیار دارد.

مدیر عامل بایننس، چانگ پنگ ژائو، با توسعه پلتفرم خود و ادامه روند استخدام متخصصان برتر حوزه دیجیتال، تیتر مطبوعات دیجیتال بوده است. از سوی دیگر، کوین بیس و مدیر عامل آن، برایان آرمسترانگ، چالش های زیادی را پشت سر گذاشته اند. صرافی کوین بیس اخیرا با موجی از تعدیل نیرو، توقف استخدام متخصصان و حتی شایعه بحران نقدینگی و ورشکستگی بوده است.

همچنین با وجود اینکه اکثر شرکت های دیجیتال تعلیق و محدودیت های پرداخت برای کاربران خود اعمال کرده اند، بایننس به رشد خود ادامه داده و خود را به عنوان بازیگر اصلی صنعت ارزهای دیجیتال تثبیت کرده است و اکنون توکن بایننس کوین پنجمین ارز باارزش جهان و استیبل کوین صرافی در رتبه 6 مارکت قرار دارد.

بایننس چند هفته پیش اعلام کرد که بیش از 2000 جایگاه شغلی جدید در این شرکت وجود دارد و بایننس در نظر دارد با رشد و توسعه خود در بازار نزولی فعلی بهترین استفاده را از این وضعیت بکند. همچنین همزمان با تعلیق و توقف فعالیت شرکت های دیجیتال دیگر بایننس فعالیت های خود را چند برابر کرده و چندین ویژگی جدید به پلتفرم خود اضافه کرده است. اخیرا بایننس از طریق همکاری با کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی که بیش از 400 میلیون فالوور در جهان دارد گامی نو در مسیر توسعه خویش برداشته است.

در نهایت، بایننس به عنوان آخرین اقدام خود در مسیر توسعه برای پنجمین سالگرد راه اندازی بایننس تصمیم گرفته است که کارمزد تراکنش ‌ها را بر روی بیت‌کوین رایگان کرده و این تغییر را از این پس حفظ نماید.

چالش های کوین بیس همزمان با مارکت نزولی

در همین حال، پس از تصمیم کوین بیس برای تعلیق اپلیکیشن بازاریابی وابسته خود، شایعاتی در خصوص بحران نقدینگی این صرافی مطرح شده است. متعاقباً با فروپاشی بازار NFT کوین بیس و سقوط سهام صرافی در بازار سهام، ناکامی ها ادامه یافته است.

صرافی کوین بیس از سال 2014 بیشترین بیت کوین را در اختیار داشته است با این حال، پویایی و رشد صرافی از سال 2021 کاملاً معکوس شده است. با این حال، از سال 2021، بایننس شاهد افزایش ذخایر بیت کوین خود بوده است در حالی که کوین بیس به شدت افت کرده است.

براساس داده های گلس نود، انتقال بیت کوین از سال 2021 به بایننس افزایش یافته است و اکنون بایننس تاج قدرت را از کوین بیس روبوده است و احتمالا بازیابی این قدرت همزمان با رشد بایننس برای کوین بیس سخت خواهد بود. همچنین ممکن است در آینده صرافی های دیگر مانند FTX که در بازار نزولی فعلی نیز در حال رشد است، از کوین بیس پیشی بگیرد.
 

تگ ها