تاثیرات ماینینگ بر محیط زیست به گزارشOSTPایالات متحده

تاثیرات ماینینگ بر محیط زیست به گزارشOSTPایالات متحده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

نهاد سیاست‌ گذاری علم و فن آوری کاخ سفید، OSTP پس از فرمان اجرایی جو بایدن در اوایل سال جاری درخصوص تمرکز بیشتر بر ارزهای دیجیتال، گزارشی در رابطه با تاثیرات ماینینگ دیجیتال بر محیط زیست منتشر کرده است. این گزارش اساساً بر ایجاد استانداردهای ماینینگ دیجیتال متمرکز است و اقدامات متعددی را برای محدود کردن مصرف انرژی برای الگوریتم اثبات کار توصیه کرده است.

طبق گزارش، کاخ سفید خواستار به حداقل رساندن نویزها و آلاینده‌ های دیجیتال با تمرکز بر هوای پاک است و این سازمان از سازمان انرژی، DOE و نهاد حفاظت از محیط زیست، EPAدر خصوص ایجاد قوانین یکپارچه برای مقابله با اثرات منفی ماینینگ دیجیتال کمک گرفته است.

اعمال محدودیت ماینینگ

این نهاد نظارتی در گزارش خود اظهار داشته است: در صورتی که اقدامات انجام شده از تأثیرات منفی استخراج ارزهای دیجیتال جلوگیری نکند، احتمالا ماینینگ دیجیتال با محدودیت یا ممنوعیت جدی روبرو خواهد شد. در واقع اگر تلاش‌ نهاد های نظارتی در کاهش تاثیرات منفی بر محیط زیست ناکارآمد باشد، دولت اقدامات اجرایی را ارزیابی خواهد نمود و کنگره احتمالا مقررات سخت گیرانه تری را برای محدودیت ماینینگ وضع خواهد نمود.

گزارش همچنین به مصرف بالای انرژی در استخراج ارزهای دیجیتال اشاره کرده و اعلام کرده است که استخراج ارزهای دیجیتال بزرگ بخش بزرگی از انرژی را مصرف می کند. علاوه بر قانونگذاری در صنعت ماینینگ برای جلوگیری از تاثیرات مخرب زیست محیطی، کاخ سفید از اپراتورهای شبکه برق خواسته تا تمامی جوانب استخراج را بررسی نمایند.

نهاد نظارتی همچنین با اشاره به لزوم نوآوری در استخراج دیجیتال اشاره و به الگوپذیری از چندین نمونه ماینر سازگار با محیط زیست تاکید کرده است. همچنین از ماینرها خواسته شده تا تاسیسات ماینینگ کربن خنثی خود را توسعه داده و داده های شفاف تری از از مصرف انرژی خود ارائه نمایند. 

با این حال، طبق اظهارات کارشناسان؛ این گزارش درخصوص تاثیرات مخرب استخراج ارزهای دیجیتال بر محیط زیست زیاده‌ روی نموده است. به گفته منتقدان، ماینینگ دیجیتال تنها مسئول بخش کوچکی از میزان انتشار آلاینده ‌های جهانی است و بسیاری از شرکت ‌های بزرگ، انرژی بیشتری نسبت به شبکه بیت کوین مصرف می نمایند.

کاهش قیمت بیت کوین و استخراج

از سوی دیگر، در نتیجه مستقیم کاهش قیمت بیت کوین ماینینگ ارزهای دیجیتال کاهش یافته و همچنین کل درآمد استخراج‌ ماینرها در کارمزد تراکنش ‌ها و پاداش ‌های استخراج به پایین ‌ترین حد یک ساله خود رسیده است. با این حال استخراج بیت کوین هنوز در سال 2022 بسیار سودآور است.

ماینرهای بیت کوین در حال حاضر روزانه حدود 20 میلیون دلار بیت کوین استخراج می کنند. یعنی 600 میلیون دلار در ماه. یک دستگاه ماینینگ 2000 تا 20000 دلار قیمت دارد که استخراج ماینینگ را برای هر کسی به جز ماینرهای حرفه ای دشوار کرده است.
 

تگ ها