تاخیر در راه اندازی هاردفورک واسیل با شناسایی باگی در Node نسخه 1.35.2

تاخیر در راه اندازی هاردفورک واسیل با شناسایی باگی در Node نسخه 1.35.2
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

آدام دن، توسعه‌ دهنده کاردانو در توییتر از باگی در Cardano node نسخه 1.35.2 رونمایی کرد که باعث فروپاشی تست نت کاردانو شد. به گفته وی تست نت کاردانو به دلیل وجود یک باگ پیش بینی نشده به طور فاجعه باری شکسته شد. لازم به ذکر است که این نسخه تست شده و آماده برای هارد فورک واسیل بوده است.

براساس اظهارات وی، این باگ در نود تست شده و پیش بینی نشده باعث ایجاد فورک های ناسازگار و کاهش تراکم زنجیره شده است. این مشکل توسط تحقیقات زنجیره ای استخر حامیان اپراتور کاردانو، استخر استیک کاردانو و Pooltool کشف شده است. آدام همچنین به عجله توسعه دهندگان برای ارتقا در شبکه اصلی به عنوان یکی از دلایل خرابی شبکه اشاره کرده است.

همچنین آدام دن؛ توسعه دهنده کاردانو اظهار داشت که اکثر اپراتورها شبکه خود را برای شبیه سازی رویداد هارد فورک واسیل به 1.35.2 در شبکه آزمایشی ارتقا داده اند، که منجر به عدم هماهنگی نسخه 1.35.3 با زنجیره شده است. به گفته وی، نسخه 1.35.3 هم اکنون در روی دو شبکه آزمایشی جدیدی که سابقه بلاکی تست نت و یا شبیه‌ سازی بلاک ‌های نسخه چند گرهی در زنجیره را ندارند، در حال آزمایش است.

طبق توضیحات آدام دن عجله برای راه اندازی هارد فورک واسیل باعث شد که شبکه کاردانو در آستانه برخورد با یک وضعیت وخیم nuclear rock قرار گیرد. او از بخش مهندسی شبکه و چارلز هاسکینسون درخواست کرده است تا ابزارهای مربوط به بازیابی فاجعه را طبق تحقیقات راه اندازی شبکه آزمایشی به کار گیرند.

کاهش قیمت کاردانو همزمان با تاخیر در راه اندازی هاردفورک واسیل

علاوه بر اطلاعات ذکر شده، به نظر می رسد ارزش بازار کاردانو در حال حاضر در یک روند نزولی قرار گرفته و به 18.3 میلیارد دلار رسیده است. کاردانو هم اکنون در رتبه 8 بازار قرار داشته و سهم 1.45 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از کاردانو هم اکنون با قیمت 0.4585 دلار معامله و قیمت کاردانو در 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد کاهش یافته است.

چارلز هاسکینسون به واکنش جامعه به اخبار مربوط به باگ در تست نت نسخه 1.35.2 پاسخ داده و اظهار داشته است که عجله جامعه دیجیتال برای راه اندازی هاردفورک واسیل عجیب و هشدار دهنده است و احتمالا عجله برای راه اندازی دلیل نادیده گرفتن باگ در شبکه بوده است. به گفته هاسکینسون، هم اکنون کد باگ در شبکه آزمایشی حذف شده است. به گفته وی اکنون زمانی است که تیم توسعه باید در خصوص تاخیر در راه اندازی هارد فورک واسیل تصمیم گیری نماید.

همچنین هاسکینسون از جامعه دیجیتال خواسته است که نود های خود را به نسخه 1.35.3 ارتقا دهند. ارتقاء هاردفورک واسیل کاردانو تا کنون دو بار به تعویق افتاده و سه باگ جداگانه با توسعه سه نسخه نرم افزار جدید کشف شده است.