تبدیل انرژی مازاد ماینینگ به انرژی گرمایی

تبدیل انرژی مازاد ماینینگ به انرژی گرمایی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

 جاناتان یوان، بیت کوینر و فعال ماینینگ بیت کوین مستقر در مینه ‌سوتا، راه‌ حلی برای گرم کردن استخر و رفع نیاز همیشگی فرزندانش به شنا پیدا کرده است. براساس اظهارات یوان بچه ‌هایش به دلیل سرد بودن آب در اکثرماههای سال ‌نمی ‌توانند از استخر شنا استفاده کنند.

یوان با استفاده از دانش خود از استخراج بیت کوین تصمیم گرفت از گرمای تولید شده از تجهیزات برای گرم کردن استخر استفاده کند. یوان با خرید یک مبدل حرارتی و تعدادی ASIC، سیستمی را طراحی کرده که دمای استخر را در طول فصل شنا بالای 90 درجه فارنهایت نگه می دارد. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مرود اینکه استخراج بیت کوین چگونه انجام می شود می توانید به مقاله ای در این رابطه در سایت ارزسنج مراجعه کنید.

توسعه فرایند تولید گرما

براساس گزارش کوین تلگراف، این فرآیند از طریق غوطه وری کار می کند، Immersion یا غوطه ور کردن در یک مایع رسانای حرارتی با خواص عایق معمولی انجام می شود که به طور همزمان ASIC ها را در طول فرآیند استخراج خنک و تولید گرما می کند. این فرآیند توسعه یافته می تواند علاوه بر رفع نیاز سرگرمی مورد علاقه فرزندان یوان برای گرم کردن فضاهای زندگی نیز توسعه پیدا کند.

یوان توضیح داد که در طول ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال توسط چین، به طور ناگهانی دشواری استخراج بیت کوین را به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد. سختی شبکه یاNetwork Difficulty متغیری است که متوسط زمان مورد نیاز برای ایجاد یک بلاک دیجیتال را در طول مدت زمان مشخصی ثابت نگه می‌دارد. در واقع همین الگوریتم است که ارزهای دیجیتال را نسبت به کاهش یا افزایش تعداد ماینرها انعطاف‌ پذیر می‌کند.

وقتی سختی شبکه بلاک چین کاهش یافت، یوان در واقع همه ASIC ها را به حداکثر رساند، که دمای استخر را به بالای 110 درجه فارنهایت رساند که بچه ها مجبور شدند حدود یک یا دو ماه شنا نکنند.

در ادامه گزارش آمده است که تطبیق سختی از آن زمان به بالاترین حد خود رسیده است و بچه ‌های یوان می‌ توانند دوباره شنا کنند. یوان به کوین تلگراف گفت که از استخراج بیت کوین پول به دست آورده است و  تولید گرمایی برای استخر کرده است.

توسعه سیستم ‌های گرمایشی با انرژی استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین از مقادیر انبوه انرژی استفاده می کند. اکنون، یک شرکت ماینینگ بخشی از این انرژی را برای گرم کردن ساختمان‌ ها بازیافت می ‌کند. Heatmine، یک شرکت ماینینگ کانادایی، در کبک کار می‌کند، جایی که تقریباً تمام برق از منابع تجدیدپذیر تأمین می ‌شود، بنابراین ردپای کربن آن نسبتاً کم است.
Heatmine قصد دارد به گسترش فن آوری تولید انرژی گرمایی خود در کانادا ادامه داده و شروع به توزیع ماشین آلات خود در ایالات متحده کند.