تسهیل پرداخت دیجیتال در ونزوئلا با اپلیکیشن جدید Coincoinx

تسهیل پرداخت دیجیتال در ونزوئلا با اپلیکیشن جدید Coincoinx
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Coincoinx، صرافی ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا در حال راه اندازی سرویس پرداخت دیجیتال برای مبادله با ارزهای فیات برای کاربران ونزوئلایی است. خدمات پرداخت جدید که Coinpago نام دارد، امکان پرداخت را با سرویس بانکیPagomovil فراهم خواهد کرد، Pagomovil، سرویس بانکی است که امکان انتقال بدون ارز فیات بین بانک ‌های کشور را فراهم می نماید.

با وجود اینکه ارزهای دیجیتال به آرامی در حال تبدیل شدن به جریان اصلی بازارهای مالی می باشند و در بسیاری از نقاط جهان محبوب تر شده اند، هنوز هم بسیاری از خرده فروشان و ارائه دهندگان خدمات وجود دارند که ارز دیجیتال را به عنوان پرداخت نمی پذیرند.

از سوی دیگر، خدماتی که پرداخت ‌های سنتی مبتنی بر بانک و ارزهای دیجیتال را ترکیب می کنند، در حال رشد بوده و از ویژگی های جدید پرداخت برای کاربران دیجیتال رونمایی می کنند. از همین رو کوین کوینکس، صرافی ارزهای دیجیتال ونزوئلایی از راه اندازی سرویسی رونمایی کرده است که پرداخت در ارزهای دیجیتال و فیات و یا ترکیبی از این دو را برای کاربران خود فراهم کرده است.

سرویس جدیدCoinpago ارائه شده توسط صرافی کوین کوینکس، به کاربران این صرافی اجازه می دهد تا تجارت در ارزهای دیجیتال خود را با پرداخت ‌های مبتنی بر فیات آغاز نمایند.

روند پرداخت در ارزهای دیجیتال در ونزوئلا

چندی پیش استفاده از دلار در ونزوئلا بر اساس قانون ممنوع بوده است، در سال ‌های اخیر این وضعیت انعطاف ‌پذیرتر شده و دلار جایگاه مهمی در سرویس پرداخت ‌های جهانی این کشور به خود اختصاص داده است. با این حال، ارز فیات بومی به دلیل معرفی مالیات فیات خارجی و ارزهای دیجیتال، که شامل پرداخت 3 درصد مالیات در هر تراکنشی است، شروع به بازیابی جایگاه خود برای پرداخت های بین المللی کرده است.

براساس قانون اخیر، همه شهروندانی که با ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات خارجی سروکار دارند، اکنون موظف هستند درآمد خود را گزارش کرده و مالیات را در ارز مورد استفاده در تراکنش بپردازند، با توجه به اینکه اقتصاد ونزوئلا با تورم شدیدی روبروست، احتمالا این روش بهبودی در وضعیت اقتصادی کشور بوجود خواهد آورد.

این اقدام باعث کاهش تعداد پرداخت ‌های ارزهای دیجیتال شده است و مردم مجبور به پرداخت با فیات شده اند، سرویس پیشنهادی کوین کوینکس، به دنبال رفع مشکل است. این ابزار همچنین به عنوان راهکاری برای جایگزینی حواله ‌های شهروندان خارج از کشور نیز عمل می کند.

براساس اظهارات لئوناردو گالیندز، مدیرعامل صرافی کوین کوینکس، هدف اصلی و اساسی صرافی از توسعه ابزار پرداخت تسهیل پرداخت های جهانی برای شهروندان این بوده است.
 

تگ ها