تصویب قانون استیبل کوین ژاپن پس از فروپاشی Terra

تصویب قانون استیبل کوین ژاپن پس از فروپاشی Terra
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فروپاشی اکوسیستم ترا همچنان در صنعت ارزهای دیجیتال تاثیر گذار است. ارز دیجیتال لونا و استیبل کوین الگوریتمیUST با فروپاشی خود بیش از 99 درصد از ارزش خود را در کمتر از یک هفته از دست داد و سرمایه ‌گذاران را با میلیاردها دلار ضرر مواجه کرده است.

طبق تخمین گزارشArcane Research ، فروپاشیTerra، که اکنون ترا کلاسیک نامیده می ‌شود، بیش از 6 میلیارد دلار ضرر برای سرمایه ‌گذاران خرد به همراه داشته است. به گفته این گزارش، این اکوسیستم به عنوان نقدینگی خروج عالی برای سرمایه گذاران اولیه لونا، که اکنون لونا کلاسیک نامیده می شود، عمل کرده است.
در نتیجه، بسیاری از مقامات بلندپایه دولتی و تنظیم کننده ها خواستار قوانین سخت گیرانه تر برای حمایت از سرمایه گذاران شده اند. طبق گزارش بلومبرگ، ژاپن اولین کشوری است که لایحه ای را در مورد استیبل کوین ها تصویب کرده است.

مفاد لایحه جدید استیبل کوین

لایحه جدید که توسط پارلمان کشور ژاپن تصویب شد، استیبل کوین را به عنوان «پول دیجیتال» طبقه بندی کرده است. این دارایی‌ ها باید به واحد پول ژاپن، ین، یا به ارز دیگری که طبق قوانین ملی به عنوان ارز قانونی تلقی می ‌شود، مرتبط شوند.

علاوه بر آن، طبق حکم پارلمان ژاپن، استیبل کوین‌ ها باید حق بازخرید خود را به ارزش اسمی یا face value برای دارندگان تضمین کنند. ارزش اسمی یا face value ، ارزش یک کوین، تمبر یا پول کاغذی است که توسط مرجع صادرکننده بر روی کوین، تمبر یا اسکناس چاپ می ‌شود. ارزش اسمی کوین یا سکه، تمبر یا اسکناس معمولاً ارزش قانونی آن می باشد.

براساس لایحه تصویب شده، استیبل کوین ها در ژاپن به دارایی هایی تبدیل شده اند که تنها توسط بانک های دارای مجوز، نمایندگی های انتقال پول ثبت شده و شرکت های معتمد قابل صدور خواهند بود.
در ماه‌ های آینده، اجرای این لایحه با مقررات و ضوابط جدیدی همراه خواهد بود. همانطور که بلومبرگ اعلام کرد این موارد توسط آژانس خدمات مالی ژاپن اجرا خواهد شد.

قوانین سخت گیرانه دولتها در خصوص ارزهای دیجیتال
ژاپن قوانین سختگیرانه ای برای ارزهای دیجیتال و دارایی های دیجیتال دارد. یک سرمایه‌ گذار متوسط ژاپنی نمی‌ تواند توکن های در دسترس اکثریت مردم جهان از جمله دو استیبل کوین محبوب تتر یا یو اس دی کوین را خریداری نماید.

با این حال طبق پیش بینی جمعی از کارشناسان، دولت ‌ها فروپاشی ترا کلاسیک را به‌ عنوان بهانه‌ ای برای اعمال مقررات سخت‌ گیرانه ‌تر استفاده خواهند کرد و لایحه جدید ژاپن می تواند شروع اقدامات مشابه برای سایر کشورها باشد.

براساس گزارش ارسالی بازیگران بزرگ بازار در ژاپن برنامه‌ هایی برای استفاده از چارچوب قانونی جدید به نفع خود دارند، برای مثال میتسوبیشی طرح هایی برای انتشار یک استیبل کوین ارائه کرده که ProgmatCoin  نامیده می شود و اولین استیبل کوینی است که به صورت قانونی در این کشور برای همه سرمایه گذاران در دسترس خواهد بود. طبق طرح ارائه شده، Progmat Coin به ارزش اسمی قابل بازخرید بوده و توسط ین پشتیبانی خواهد شد.
 

تگ ها