تصویب لایحه محدودیت ماینینگ بیت کوین توسط مجلس ایالت نیویورک

تصویب لایحه محدودیت ماینینگ بیت کوین توسط مجلس ایالت نیویورک
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مجلس ایالت نیویورک روز سه ‌شنبه، 26 آوریل پس از یک جلسه طولانی لایحه ‌ای را تصویب کرد که به موجب آن کلیه تأسیسات جدید استخراج ارزهای دیجیتال اثبات کار (PoW) در این ایالت که از سوخت مبتنی بر کربن برای تأمین انرژی خود استفاده می‌کنند، به مدت دو سال منع کرده است.

این لایحه که توسط آنا کلز ارائه و حمایت می شود، نه تنها یک تعلیق دو ساله برای تصویب ماینینگ بیت کوین را اعمال می کند، بلکه شامل پیشنهاداتی در خصوص توقف تمدید مجوزهای صادر شده برای ماینر های ارز دیجیتال PoW نیز می باشد که از انرژی منبع کربن انرژی بر استفاده می کنند.

این لایحه با 95 رای موافق و 52 رای مخالف، حمایت لازم را برای تصویب به دست آورده و اکنون توسط سناتور کوین پارکر برای رای گیری در سنای ایالتی ارائه خواهد شد که در صورت موفقیت آمیز بودن، به فرماندار ایالت نیویورک، کتی هوچول برای اجرا تحویل داده خواهد شد، فرماندار ایالت نیویورک پس از تحویل لایحه می تواند لایحه را وتو کند یا آن را امضا کند و به قانون تبدیل شود.

واکنش حامیان و مخالفان طرح محدودیت ماینینگ بیت کوین

وزارت حفاظت از محیط زیست،DEC  در این لایحه موظف به تهیه یک بیانیه کلی از اثرات زیست محیطی برای شماره گذاری، مکان یابی و ارزیابی مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای ماینر های PoW و تاثیر آنها بر سلامت عمومی خواهند بود.

گروه حامی صنعت ارزهای دیجیتال، انجمن بلاک چین، قبلاً از جامعه طرفدار فن آوری، نوآوری و ارز دیجیتال نیویورک خواسته بود تا با این لایحه مخالفت کنند، انجمن بلاک چین در راستای اهداف گسترش ماینینگ ارز دیجیتال به قانونگذاران بسیاری در سراسر ایالات متحده درخواست خود را ارائه داده است.

براساس اظهارات انجمن بلاک چین، پس از حدود سه ساعت بحث در خصوص لایحه، که نشان  دهنده عقاید مخالف بیشتر و متقاعد کردن آنها بوده است، لایحه تصویب شده است. همچنین انجمن بلاک چین در روز چهارشنبه، 27 آوريل در توییتی اعلام کردند که از سنای نیویورک درخواست بررسی مجدد خواهند کرد تا لایحه ضد فن آوری ایالت نیویورک را شکست دهند.

براساس اظهارات کارشناسان با مرور زمان با توجه به افزایش دغدغه های زیست محیطی، لایحه های ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال اثبات کار رایج تر خواهند شد. همچنین لایحه مشابهی با نام لایحه بازارهای دارایی های دیجیتال MiCA، در اواخر ماه مارس در پارلمان اروپا با مخالف نمایندگان مواجه شد لایحه بازارهای دارایی های دیجیتال MiCA، در سال 2020 با هدف ساده‌ سازی و گسترش کسب‌ وکارهای دیجیتال در سراسر 27 کشور عضو اتحادیه اروپا معرفی شد و طیف گسترده ‌ای از قوانین را برای صادرکنندگان و ارائه ‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال پوشش می ‌دهد. در این رابطه می توانید مقاله ی ماینینگ ارز دیجیتال چیست را مطالعه کنید.