تعدیل یک سوم نیروی کار صرافی اتریشی Bitpanda 

تعدیل یک سوم نیروی کار صرافی اتریشی Bitpanda 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با زمستان غیرقابل پیش بینی ارزهای دیجیتال، صرافی اتریشی Bitpanda تقریباً یک سوم از نیروی کار خود را کاهش خواهد داد. این شرکت که اخیرا با شرکت های بزرگ سرمایه ‌گذاری Alan Howard و Valar Ventures همکاری کرده است، در پیامی به کارمندان خود اظهار داشت که شرایط نامشخص بازار و تعداد بیش از حد کارکنان دلیل اصلی این تصمیم بوده است.

صرافی ارز دیجیتال اتریشی Bitpanda، همزمان با طوفان زمستانی ناشی از ترس از رکود اقتصادی، تنش های ژئوپلیتیکی و فروش عمده دارایی های دیجیتال سرمایه گذاران به دلیل کاهش دارایی های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال به دیگر شرکت های دیجیتال از جمله Coinbase Global Inc، BlockFi و Crypto.com پیوسته و نیروی کار خود را تا 230 نفر کاهش داده است.

صرافی اتریشی Bitpanda توسط اریک دموت، پل کلانچک و کریستین ترومر در سال 2014 تاسیس و پس از همکاری با خدمات پست دولتی اتریش برای فروش بیت کوین در 1800 شعبه خود شهرت یافت. این شرکت تجارت دیجیتال خرده فروشی و مشتقه و کالاها را ارائه می دهد.

حمایت شرکت Bitpanda از کارمندان تعدیل شده

این شرکت اتریشی به افرادی که تحت تأثیر تعدیل نیروی کار شغل خود را از دست داده اند، برای یافتن یک پوزیشن شغلی جدید و ایجاد نمایه و CV لینکدین یاری خواهد کرد. در عین حال، بخش نیروی انسانی شرکت افراد جویای کار را به شرکت ‌های مرتبط وصل خواهند کرد. همچنین مدیریت منابع نیز دسترسی به روانشناسان را برای حمایت از سلامت روان افراد ارائه خواهند کرد.

اقدامات بانک مرکزی و کاهش حجم مبادلات

در چند ماه گذشته، از آنجایی که بانک ‌های مرکزی کمک های مالی دوران همه ‌گیری را لغو کرده اند و ترس از افزایش تورم و رکود احتمالی، سرمایه ‌گذاران را از دارایی ‌های ریسکی ترسانده است، حجم معاملات در صرافی‌ ها کاهش یافته است. 

براساس گزارش فایننشال تایمز، معاملات ارزهای دیجیتال و محصولات غیر مشتقه از مارس تا می 2022 بالغ بر 800 میلیارد دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است. همچنین، با تنظیم مقررات پیرامون دارایی ‌های دیجیتال در سطح جهانی، هزینه‌ های مبادلات نیز افزایش یافته است.

کوین بیس، که تعداد کارکنانش از 3730 نفر در سال گذشته به 6000 نفر افزایش یافته بود، اخیرا در بحبوحه بازار نزولی حدود 1000 نفر از نیروی کار خود را تعدیل کرده و پیشنهادات استخدامی خود را لغو نموده است. Bitpanda نیز پیشنهادات شغلی پذیرفته شده را با وجود استخدام موقت لغو کرده است.

از سوی دیگر، براساس اظهارات صرافیFTX ، این شرکت همچنان سودآور است و هیچ برنامه ‌ای برای کاهش 300 نیروی کار خود به این زودی ‌ها نخواهد داشت. بایننس، بزرگترین صرافی جهان از نظر حجم ارزهای دیجیتال نیز اعلام کرده است که فصول کاهش معاملات بازار فرصتی برای ایجاد و توسعه پروژه های مهم اقتصادی است. صرافی OKXنیز یک قدم فراتر گذاشته و اعلام کرده که قصد دارد تا سال آینده حدود 900 کارمند را به نیروی کار 2800 کارمند خود اضافه نماید.
 

تگ ها