تعدیل 15 درصدی نیروی انسانی صرافی مرکادو بیت کوین برزیل

تعدیل 15 درصدی نیروی انسانی صرافی مرکادو بیت کوین برزیل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت ‌های ارز دیجیتال در آمریکای لاتین و سراسر جهان تحت تأثیر منفی رکود اخیر مارکت قرار گرفته‌ اند. مرکادو بیت کوین، بزرگ ‌ترین صرافی‌ ارز دیجیتال برزیل، موج جدیدی از اخراج‌ ها را در بحبوحه وخیم تر شدن وضعیت اقتصادی برای استارت ‌آپ‌ های فین ‌تک اعلام کرده است، این اقدام بر مبادلات شرکت ‌های دیجیتال تأثیر خواهد گذاشت. 

این اقدام دومین دور تعدیل صرافی در سه ماه گذشته است. به گزارش رسانه های محلی، مرکادو بیت کوین در تاریخ 1 سپتامبر 15 درصد از نیروی کار خود را به عنوان بخشی از مجموعه اقدامات انجام شده شرکت هلدینگ صرافی2TM، به منظور کاهش تاثیرات منفی تورم بر شرکت تعدیل کرده است.

این شرکت همچنین با انتشار بیانیه ای از دولت برزیل به دلیل کنار گذاشتن تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال به نفع فعالیت های مربوط به انتخابات عمومی آتی انتقاد کرده است. براساس بیانیه مرکادو بیت کوین، با افزایش ناملایمات اقتصادی، محیط رقابتی نیز بدون وجود چارچوب قانونی برای دارایی ‌های دیجیتال ادامه فعالیت را برای بسیاری از شرکت های فن آوری بلاک چین سخت تر کرده است.

موج اول اخراج های این صرافی ارز دیجیتال در ژوئن اجرا شد و شرکت بیش از 100 کارمند را با هدف ادامه روند فعالیت های خود در آینده اخراج کرد. کارکنان تعدیل شده در هر 2 دور تعدیل نیرو، بسته های حمایتی و بیمه درمانی دریافت خواهند کرد. همچنین شرکت کارمندان سابق خود را برای پیدا کردن شغل جدید حمایت خواهند نمود.

علاوه بر مرکادو بیت کوین، سایر صرافی های ارز دیجیتال در آمریکای لاتین نیز بخشی از پرسنل خود را برای کاهش هزینه های خود اخراج کرده اند. برای مثال صرافی ارز دیجیتال مستقر در مکزیک، Bitso و همچنین شرکت Buenbit، صرافی آرژانتینی از اواخر آگوست شروع به تعدیل نیروهای خود کرده اند.

مرکادو بیت کوین در جولای 2021 سرمایه گذاری 200 میلیون دلاری از سافت بانک به دست آورد و در یکی از بزرگترین دورهای مالی آمریکای لاتین به وضعیت تک شاخ یا یونیکورن رسید. پس از آن در ماه دسامبر، صرافی ارز دیجیتال دومین دور سرمایه گذاری سری B خود را اعلام کرد و 50 میلیون دلار دیگر به سرمایه خود افزود.

سطح یونیکورن یا تک شاخ چیزی در دنیای مالی استارتاپی است که دارای مالکیت خصوصی است و ارزش آن بیش از یک میلیارد دلار می باشد و رسیدن به وضعیت یونیکورن یک شاهکار نادر است.

گسترش پذیرش ارز دیجیتال در برزیل با وجود ماکت نزولی

براساس تخمین کارشناسان بانک جهانی دیجیتال؛ در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر، یعنی 4.9 درصد از کل جمعیت برزیل، صاحب ارز دیجیتال می باشند و با وجود روند نزولی مارکت همچنان مشتاق افزایش سرمایه خود در ارزهای دیجیتال می باشند. با گسترش علاقه شهروندان برزیلی به ارزهای دیجیتال و در راستای تسهیل پرداخت دیجیتال شرکت دیجیتال Genesis Coin مستقر در سن دیگوی برزیل، دستگاه های خودپرداز بیت ‌کوین خود را برای علاقه ‌مندان بیت ‌کوین در برزیل افزایش داده است.
 

تگ ها