تعطیلی صرافی ارز دیجیتال Uphold در ونزوئلا به دلیل تحریم‌ های آمریکا

تعطیلی صرافی ارز دیجیتال Uphold در ونزوئلا به دلیل تحریم‌ های آمریکا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Uphold، صرافی ارز دیجیتال مستقر در نیویورک، در روز 25 ژوئن اعلام کرد که فعالیت های خود را در بازارهای ونزوئلا تعطیل خواهد کرد. این شرکت که قبلاً با کاربران کشور ونزوئلا در خصوص بستن حساب ‌ها و الزام کنترل‌ های KYC مشکلاتی داشته است، دلیل تعطیلی خدمات صرافی در این کشور را تحریم ‌های ایالات متحده اعلام کرده است.

Uphold، صرافی ارز دیجیتال و پلتفرم معاملات سهام متعلق به ایالات متحده اعلام کرده است که کاربران ونزوئلایی که قبلا نیز در این پلتفرم ثبت نام کرده اند، حق استفاده از خدمات این صرافی را نخواهند داشت و تنها چند روز فرصت خواهند داشت تا سرمایه خود را از صرافی خارج کنند. خدمات این صرافی در بیش از 184 کشور در دسترس است.

Uphold ایمیلی به کاربران ونزوئلای ارسال کرده و اظهار داشته که Uphold به دلیل تعهد به پیروی از تحریم ‌های ایالات متحده تصمیم به خروج از ونزوئلا گرفته است. ونزوئلا یکی از اولین کشورهایی بوده که صرافی Uphold را پذیرفت است.

صرافی ارز دیجیتال Upholdهمچنین اعلام کرد که امیدوار است به محض فراهم شدن شرایط به بازارهای ونزوئلا بازگردد. شهروندان جدید ونزوئلایی اجازه افتتاح حساب در این صرافی را نخواهند داشت و کاربران ونزوئلایی دارنده حساب در صرافی تا قبل از 31 ژوئیه باید وجوه خود را از طریق حساب های بانکی مرتبط با حساب های Uphold یا از طریق تراکنش های ارزهای دیجیتال برداشت نمایند، همچنین حساب های ونزوئلایی با موجودی صفر به صورت خودکار توسط صرافی بسته خواهند شد.

چالش های کاربران ونزوئلایی در خصوص ارزهای دیجیتال

این اولین باری نیست که این صرافی در ونزوئلا با مشکلاتی مواجه شده است. به گفته گروهی از کاربران اینستاگرام، در سال 2019 برخی از کاربران ونزوئلایی گزارش دادند که دسترسی به حساب های خود را از دست داده اند و در معرض درخواست های غیرمنطقی برای داده های مربوط به تراکنش های خود در این پلتفرم قرار گرفته اند. همچنین برخی از کاربران بدون توضیح بیشتر از بسته شدن حساب های خود خبر داده اند.

هم اکنون نیز برخی از کاربران ونزوئلایی بدلیل اقدام اخیر صرافی Uphold سعی در برداشت وجه خود دارند با این حال انتقاداتی در این خصوص در پلتفرم‌ های رسانه‌ های اجتماعی مطرح کرده اند. براساس اظهارات کاربران ونزوئلایی، اینکه این اقدام قابل اجرا برای تمامی کاربران است یا تنها حساب های وابسته به حکومت به دلیل جزئیات اعلام نشده از این صرافی حذف خواهند شد، مشخص نشده است.

اخیرا سایر خدمات و کیف پول ها نیز ونزوئلایی ها را به دلیل تحریم ها ایالات متحده هدف قرار داده اند. Infura، شرکت ‌ارائه دهنده خدمات متامسک، دسترسی کاربران ونزوئلایی را به دلیل نقض قوانین و دستورالعمل ‌های تحریمی ایالات متحده در ماه مارس، به این کیف پول قطع کرده است.

همچنین 70 درصد از کاربران ونزوئلایی هم اکنون بدلیل مشکلات و چالش های مربوط به ارزهای دیجیتال از ارز دیجیتال ملی خود استفاده می کنند. ارز دیجیتال ملی ونزوئلا مبتنی بر بلاک چین DASH است و دارای بسیاری از ویژگی‌ های یک CBDC می باشد. بر اساس گزارش بلومبرگ، ونزوئلا اعلام کرده که حداقل دستمزد این کشور اکنون 50 درصد به ارز دیجیتال ملی پترو PTR، وابسته می باشد.
 

تگ ها