تغییر تمرکز نهنگ ها از اتریوم به ریپل

تغییر تمرکز نهنگ ها از اتریوم به ریپل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

نهنگ ‌های غول پیکر ارز دیجیتال در هفته گذشته تغییر عمده ‌ای در رفتار خود نشان داده و پس از حمایت گسترده از دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، اتریوم پیش از ادغام، اکنون بر روی ریپل تمرکز کرده‌ اند. پس از رویداد موفقیت آمیز مرج اتریوم در هفته گذشته، قیمت اتریوم تحت اصلاح شدید قرار گرفته و بشدت کاهش یافته است. طبق گزارش سنتیمنت، بخش بزرگی از آدرس ‌های نهادی اتریوم پس از ارتقای مرج، عرضه را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌ اند.

طبق گزارش؛ پس ادغام موفقیت آمیز اتریوم در 15 سپتامبر، تغییر در رفتار آدرس های بزرگ آغاز شده است. در 6 روز گذشته پس از تغییر به الگوریتم اثبات سهام، آدرس ‌هایی که دارای 1 تا 10 هزار اتریوم می باشند، 2.24 درصد از انباشت خود را کاهش داده اند همچنین انباشت دارندگان 100 تا 1هزار اتریوم نیز 1.41 درصد کاهش یافته است.

بدین ترتیب با افزایش فشار فروش اتریوم و کاهش قیمت دومین دارایی دیجیتال، سایر آلت کوین ها نیز ضرر هفتگی یک رقمی را ثبت کرده اند. با این حال، آلت کوین ریپل برخلاف جریان معاملات همچنان صعودی بوده و اعلام نرخ بهره 75 درصدی اخیر توسط فدرال رزرو نیز نیز تاثیر چندانی بر ارزش ارز دیجیتال نداشته است.

تمرکز سرمایه گذاران نهادی بر ریپل

در هفته گذشته، افزایش خرید ریپل همزمان با افزایش 20 درصدی قیمت دارایی در نمودارهای هفتگی بوده است. در زمان انتشار، قیمت ریپل افزایش بیشتری یافته و به ارزش بازار 20.2 میلیارد دلار رسیده است. به گفته کارشناسان افزایش قیمت اخیر دارایی به دلیل توافق ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC بر سر کالا بودن این دارایی بوده است.

SEC تحت ریاست گری جنسلر، اقدامات اجرایی بسیاری را علیه پروژه های دیجیتال و حوزه های مرتبط انجام داده است. این نهاد نظارتی در شکایت ماه جولای خود علیه یکی از مدیران سابق کوین بیس، 9 توکن را به عنوان اوراق بهادار دیجیتال نام‌ گذاری کرده است. پرونده ریپل از 2020 در جریان بوده که اخیرا به نفع ریپل پایان یافته است.

ریپل در هفته گذشته بیش از 17 درصد افزایش یافته، در حالی که قیمت بیت کوین و اتریوم به ترتیب 5 و 16 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که پیش از این حواشی پیرامون ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده باعث کاهش ارزش ریپل شده است.

به غیر از آلت کوین ها، بیت کوین نیز با فشار فروش قوی 7 درصدی در هفته گذشته مواجه بوده و پس از اعلام افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در 22 سپتامبر برای مقابله با تورم ، قیمت بیت کوین به زیر 19 هزار دلار کاهش یافته است.