تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال و بلاک چین در سه کشور آفریقایی

تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال و بلاک چین در سه کشور آفریقایی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنا بر گزارشات رسانه های آفریقایی، سه کشور آفریقایی، کامرون، جمهوری دموکراتیک کنگو و جمهوری کنگو در حال برنامه‌ ریزی برای استفاده از راه‌ حل‌ های ارز دیجیتال و بلاک چین هستند که توسط The Open Network (TON) پشتیبانی می‌ شوند. The Open Network (TON) یک بلاک چین لایه 1 کاملا غیر متمرکز است که توسط تلگرام برای میلیاردها کاربر طراحی شده است که دارای تراکنش های فوق العاده سریع، کارمزدهای کوچک و استفاده آسان می باشد.

به طور جداگانه، کامرون در حال بررسی انتشار یک استیبل کوین ملی است که مبتنی بر شبکه بلاک چین TON است. در بیانیه ای که توسط شبکه باز ،TON منتشر شد، گزارش شده است که جمهوری دموکراتیک کنگو نیز در حال بررسی انتشار یک استیبل کوین ملی است که بر اساس این بلاک چین ساخته شده است.

علاوه بر این، جمهوری دموکراتیک کنگو ، همراه با کامرون و جمهوری کنگو، در حال برنامه‌ ریزی برای استفاده از راه‌ حل ‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال و بلاک چینی ست که توسط TON ارائه می ‌شوند. همچنین پذیرش راه حل های ارزهای دیجیتال و بلاک چین TON توسط این سه کشور مرحله به مرحله انجام خواهد شد.

دموکراتیک کردن سیستم مالی

لئون ژوست ایبومبو، وزیر پست، مخابرات و اقتصاد دیجیتال جمهوری کنگو، در مورد احتمال مشارکت بالقوه کشورش با شبکه باز TON، گفت: جمهوری کنگو سالهاست که در این مسیر قرار گرفته و شاهد پذیرش گسترده پرداخت های دیجیتال در سراسر کشور بوده است و ما معتقدیم کنگو شریک مناسبی برای تسهیل پذیرش ارزهای دیجیتال خواهد بود.

با بیان احساسات مشابه، همتای ایبومبو از جمهوری دموکراتیک کنگو،  اعلام کرد با تنظیم و تدوین قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال مسیر پذیرش و سرمایه گذاری های خارجی را هموار خواهد کرد. وی افزود: انتشار استیبل کوین ملی نیز دسترسی میلیون ‌ها شهروند فاقد بانک را به سیستم مالی ما دموکراتیزه خواهد کرد.

وزیر پست و مخابرات کامرون نیز اعلام کرد: همکاری با TON می تواند نقش اساسی در اکوسیستم دیجیتال کامرون برای تقویت راه حل های پرداخت و گنجاندن سیستم مالی دیجیتال از طریق اپراتور پست عمومی ایفا کند.

ثروت آفریقا در برابر نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش بانک جهانی، متوسط تولید ناخالص داخلی سرانه در کشورهای جنوب صحرای آفریقا 1483 دلار است. در مقایسه با اتحادیه اروپا که تولید ناخالص داخلی سرانه آن 33927 دلار است، تولید ثروت آفریقا را 22 برابر کمتر از اروپا است. همچنین براساس داده های Chainanalysis، سهم بازار ارزهای دیجیتال آفریقا کمترین در جهان می باشد.

همچنین، از 48 میلیارد دلاری که در سال 2019 به کشورهای جنوبی صحرای آفریقا حواله شده است، براساس تخمین Chainalysis ، تا 562 میلیون دلار پرداخت حواله توسط ارزهای دیجیتال مانند ریپل تسهیل شده است. ارزهای دیجیتال همچنین وام های مسکن مقرون به صرفه را تسریع نموده اند.

ارزهای دیجیتال بیت کوین، لایت کوین، ریپل، دش، لیسک و مونرو سهم بیشتری از معاملات دیجیتال آفریقا را تشکیل می دهند، اما بیت کوین در آفریقا پیشتاز است و 60 درصد معاملات دیجیتال بیت کوین در حال حاضر از طریق این قاره عبور می کنند و نیجریه دومین بازار بزرگ بیت کوین در جهان پس از ایالات متحده می باشد. برای مطالعه بیشتر می توانید ویدیوی آموزشی رایگان در مورد فناوری بلاک چین را در سایت ارز سنج مشاهده کنین.

تگ ها