تنظیم مجدد قوانین دیجیتال در کره جنوبی پس از فروپاشی اکوسیستم ترا

تنظیم مجدد قوانین دیجیتال در کره جنوبی پس از فروپاشی اکوسیستم ترا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت کره جنوبی پس از فروپاشی ارزهای دیجیتال لونا و استیبل کوینterrausd در حال بررسی وضع مقررات سخت گیرانه تر، از جمله ایجاد استاندارد فهرست بندی یکپارچه، در همه صرافی های ارزهای دیجیتال در این کشور می باشد. براساس گزارش 26 می رسانه تایمز کره جنوبی، به گفته دولت صرافی های ارز دیجیتال مسئول سقوط اخیر لونا و استیبل کوین الگوریتمیterrausd می باشند.

مجلس ملی کره و دولت روز سه ‌شنبه، 24 می جلسه ‌ای اضطراری با روسای صرافی ‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در این کشور برگزار کرده و در خصوص اقدامات پیشگیرانه از تکرار حادثه ای مشابه اکوسیستم ترا گفتگو کرده اند. در پایان این نشست به نظر می رسد قانونگذاران و مقامات مالی از تحمیل مقررات سختگیرانه تر در مبادلات ارزهای دیجیتال حمایت خواهند کرد.

همچنین دولت کره جنوبی از صرافی های ارز دیجیتال به دلیل تاخیر در واکنش آنها به سقوط ارزهای دیجیتال انتقاد کرده است. به گفته دولت چندین صرافی برتر تا دو هفته پس از سقوط نیز لونا را از فهرست خود خارج نکرده اند. براساس انتقاد گروهی از کارشناسان مالی هدف از به تعویق انداختن خروج لونا از فهرست صرافی ها دریافت کمیسیون بیشتر از این حادثه بوده است.

از سوی دیگر طبق نظر یون چانگ هیون، نماینده حزب مردمی، از آنجایی که تا کنون هیچ قانونی در خصوص استاندارد فهرست بندی یکپارچه تنظیم نشده است، صرافی ها هیچ استاندارد فهرست بندی یکپارچه ای ندارند.

واکنش افراد به تنظیم قوانین استاندارد فهرست بندی یکپارچه

لی سیرگو، مدیرعامل Upbit، صرافی برتر کره جنوبی، در پاسخ به بحث قانون ‌گذاران درباره تحمیل استاندارد فهرست ‌بندی یکپارچه در صرافی ‌های داخلی ارزهای دیجیتال، اظهار داشت که تنظیم قوانین مربوط این مشکل صرافی ها را حل نخواهد کرد. او گفت برای دور زدن قوانین مربوط به راحتی می توان دارایی ‌های دیجیتال را از طریق صرافی ‌های خارج از کشور ارسال کرد همان کاری که اکنون بسیاری از سرمایه ‌گذاران دیجیتال کره ای انجام می دهند.

نماینده سونگ ایل جونگ از حزب قدرت خلق در این نشست اظهار داشت که نظارت کامل بر عملکرد صرافی ها برای ناظران مالی کره جنوبی بسیار مهم است و هنگامی که صرافی ها قوانین را نقض می کنند، باید از نظر قانونی مسئول شناخته شوند. بدین ترتیب بازار ارزهای دیجیتال بدون هیچ مشکلی به روند خود ادامه خواهد داد.

طبق اظهارات کیم سو یانگ، نایب رئیس کمیسیون خدمات مالی، تلاش دولت برای نظارت بر معاملات دیجیتال در راستای حفاظت از حقوق سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال می باشد. از این رو شورای ملی در نظر دارد در آینده نزدیک جلسه عمومی استماع درباره حادثه لونا برگزار کند. با این حال، بعید است دو کوون در آن شرکت کند زیرا محل سکونت وی مشخص نیست.
 

تگ ها