تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال با وجود ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در هند

تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال با وجود ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال در هند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اظهارات رگولاتور و تنظیم کننده بازار هند، هیئت بورس و اوراق بهادار هند(SEBI) در جلسه امور مالی پارلمان، ماهیت غیرمتمرکز دارایی ‌های دیجیتال، حفاظت از مصرف‌ کننده و اجرای مقررات را چالش بر انگیز خواهد کرد. هیئت بورس و اوراق بهادار هند SEBI، با اشاره به اینکه دارایی های دیجیتال در دفاتر غیرمتمرکز توزیع نگهداری می شوند، اظهار داشت که هم اکنون احتمال انجام معاملات غیرمجازی که با چارچوب قانونی مطابقت ندارند، بسیار زیاد می باشد.

همچنین افزود: نیاز به شفافیت در خصوص ماهیت اوراق بهادار بودن دارایی های دیجیتال بیش از هر زمان دیگری ضروری است، اگر دارایی ‌های دیجیتال ممنوع نشده باشند، نیاز به توصیف مبتنی بر ویژگی نسخه توکن ‌شده دارایی ‌ها وجود دارد، که احتمالا نیاز به نظارت از طرف تنظیم ‌کننده‌ های بخش های مختلف خواهد بود و همچنین به گفته رگولاتور، احتمالا بیش از یک رگولاتور برای دارایی های دیجیتال وجود داشته باشد و جنبه ‌های مختلف صنعت دیجیتال مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

نحوه استفاده از دارایی های دیجیتال در راستای قوانین رگولاتور

طبق توضیحات هیئت بورس و اوراق بهادار هند، محصولات مصرفی باید از طریق قانون حمایت از مصرف کننده محافظت شوند. بانک مرکزی هند، RBI  همچنین می تواند پلتفرم‌ های معاملات ارزهای دیجیتال را تحت قانون مدیریت ارز خارجی، FEMA تنظیم نماید. هیئت بورس و اوراق بهادار هند در ادامه افزود که یک ارز دیجیتال به عنوان پلی بین ارز فیات حوزه قضایی خارجی و روپیه هند عمل خواهد نمود و مبادلات بین المللی را تسریع خواهد کرد.

براساس توضیحات رگولاتور بازار؛ بورس‌ های تحت نظارت هیئت بورس و اوراق بهادار هند نمی‌ توانند دارایی‌ های دیجیتال را بدون اعلام اوراق بهادار و دریافت مجوز احتمالی معامله نمایند. همچنین وی اضافه کرد که بر اساس قانون بخش 2 (j) SCRA، 1956، تنها بورس اوراق بهادار می تواند تنظیم یا کنترل تجارت خرید، فروش یا معامله در اوراق بهادار را فراهم و اجرا نماید.

پیش از این هیئت بورس و اوراق بهادار هند پشنهاداتی به شورای استانداردهای تبلیغاتی هند ارائه کرده است. ماه گذشته، هیئت بورس و اوراق بهادار هند پیشنهاد ممنوعیت افراد مشهور و چهره های عمومی را از تایید محصولات دیجیتال اعلام کرده است که براساس آن هیچ پابلیک فیگوری حق تبلیغ محصولات دیجیتال را نخواهد داشت.

قوانین مالیات ارزهای دیجیتال در هند

هم اکنون درآمد و تراکنش های ارزهای دیجیتال در هند مشمول مالیات می باشند، با این حال دولت هنوز چارچوب قانونی برای دارایی های دیجیتال را تنظیم و معرفی نکرده است. مقامات وزارت دارایی نیز در حال رایزنی با بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (IMF) در مورد مقررات ارزهای دیجیتال بوده اند. وزیر دارایی کشور اخیرا اعلام کرده است که دولت برای اتخاذ سیاست ارزهای دیجیتال عجله نخواهد کرد. دولت در حال حاضر در حال نهایی کردن طرح تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال می باشد.
 

تگ ها