توسعه اکوسیستم بلاک چین بوسان کره جنوبی به کمک بایننس

توسعه اکوسیستم بلاک چین بوسان کره جنوبی به کمک بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال بایننس با گسترش خدمات خود به شهر بوسان کره جنوبی گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال در این شهر را افزایش خواهد داد. این صرافی ارز دیجیتال همچنین از توسعه اکوسیستم بلاک چین و بورس دارایی های دیجیتال بوسان حمایت خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال بایننس در 28 آگوست اعلام کرد که یک تفاهم نامه با روسای کلانشهر بوسان امضا کرده است. بوسان، واقع در جنوب شرقی کره جنوبی و دومین شهر بزرگ این کشور با حدود 3.4 میلیون نفر جمعیت است. طبق توضیحات بایننس، به عنوان بخشی از توافق، شهر بوسان از صرافی ارز دیجیتال بایننس پشتیبانی فن آوری و زیرساختی برای توسعه اکوسیستم بلاک چین شهر و ارتقای بورس دارایی دیجیتال بوسان را دریافت خواهد نمود.

شرکت بایننس با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری در بوسان حضور خواهد داشت، افزود که این همکاری دو طرفه خواهد بود و با گسترش فن آوری بلاک چین در شهر بوسان، صرافی بایننس نیز خدمات خود را گسترش داده و احتمالا بخشی از سود حاصل از توسعه بلاک چین را از آن خود خواهد نمود.

براساس اظهارات مدیر عامل صرافی بایننس چانگ پنگ ژائو؛ همکاری در توسعه بلاک چین کلانشهر بوسان همچنین در راستای توسعه تحولات مرتبط با بلاک چین مزایای بسیاری از جمله پرورش نیروی متخصص و یافتن استعدادهای برتر این حوزه خواهد داشت. صرافی بایننس تلاش خواهد کرد تا در این زمینه از بوسان حمایت نماید.

شهردار بوسان، پارک هیونگ جون نیز در این خصوص اظهار داشته است که با امضای این توافقنامه، بوسان یک قدم به ایجاد بورس دارایی دیجیتال به عنوان یک پلتفرم جهانی یکپارچه برای دارایی های دیجیتال نزدیکتر شده است. همچنین با تبدیل بوسان به یک کلانشهر تخصصی در زمینه بلاک چین، موتور رشد جدیدی را برای اقتصاد بومی این کلانشهر فراهم خواهد شد و بوسان به یک مرکز مالی دیجیتال جهانی تبدیل خواهیم شد.

مقررات ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

ارزهای دیجیتال در کره جنوبی به عنوان پول قانونی در نظر گرفته نمی شوند و فعالیت صرافی های ارز دیجیتال در صورت داشتن مجوز قانونی است و توسط یک چارچوب نظارتی دقیق کنترل می شوند. در کره جنوبی، مالیات بر ارزهای دیجیتال یک منطقه خاکستری است و از آنجا که تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال نه پول نقد می باشند و نه دارایی مالی، معاف از مالیات هستند.

بر اساس گزارش رگولاتور مالی کره جنوبی، مارکت ارزهای دیجیتال این کشور تا دسامبر سال گذشته 55.2 تریلیون وون و میانگین معاملات روزانه دیجیتال 11.3 تریلیون وون بوده است. بیش از 20 میلیون نفر در کشور با 24 صرافی ارز دیجیتال همکاری می کنند.

با این حال با گسترش قانونی تجارت دیجیتال در ایالات متحده و کشورهای دیگر؛ قانونگذاران کره جنوبی هم اکنون در حال تدوین مقرراتی برای تجارت دارایی های دیجیتال هستند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، قانون موسوم به قانون اساسی دارایی دیجیتال تا نیمه اول سال 2023 قابل اجرا خواهد بود.
 

تگ ها