توسعه پروژه متاورسی Telefonicaبا همکاری شرکت Metaverse Gamium

توسعه پروژه متاورسی Telefonicaبا همکاری شرکت Metaverse Gamium
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

تلفونیکا، یکی از بزرگ ‌ترین شرکت ‌های ارتباطی در اسپانیا، تصمیم به سرمایه ‌گذاری در شرکت متاورسی گامیوم گرفته است. هدف از این اقدام توسعه متاورس شرکت ارتباطی تلفونیکا است. این شرکت از طریق Wayra، زیر مجموعه مبتنی بر نوآوری خود، سرمایه ای با مقدار نامشخص را به ابتکار متاورسی خود اختصاص داده است. این شرکت همچنین پیش از این با متا در ایجاد یک مرکز نوآوری متاورس برای استارت آپ ها همکاری کرده است.

در میان رکود مارکت دیجیتال، پروژه های سرمایه گذاری متاورسی برای شرکت ها و VC ها محبوب شده است. از این رو تلفونیکا با حمایت شرکت متاورسی گامیوم در مسیر توسعه متاورس خود قرار گرفته است. این شرکت متاورسی مستقر در بارسلونا تنها در ده روز با فروش زمین روی پلتفرم خود یک میلیون یورو جمع آوری کرده است و عنوان اولین متاورس غیرمتمرکز جهانی را بخود اختصاص داده است.

این سرمایه ‌گذاری از طریق Wayra، پلتفرم نوآوری اوپن سورس تلفنیکا و با توسعه پروژه ‌های مرتبط با فن آوری انجام شده است. متاورس Gamium از طریق کانال ‌های مبتنی بر واقعیت مجازی سه بعدی در دسترس خواهد بود و طبق گزارش‌ ها، شرکت متاورسی گامیوم شامل اپلیکیشنی است که به کاربران اجازه می ‌دهد تا کسب ‌وکارها و برنامه های خود را در متاورس راه اندازی نمایند.

سرمایه گذاری در حوزه متاورس

مارتا آنتونز، رئیس باشگاه وایرا بارسلونا و یکی از سرمایه گذاران این پروژه در خصوص این سرمایه گذاری اظهار داشته است: شرکت متاورسی گامیوم شامل یک تیم توانمند در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین است که متعهد به نوآوری و توسعه وب 3 است که با توسعه متاورس غیرمتمرکزتر مسیر رشد متاورس را برای همگان هموار کرده است.

بزرگ ‌ترین شرکت ارتباطی اسپانیا، تلفونیکا تاکنون یکی از فعال ‌ترین شرکت ‌های اسپانیایی در حوزه متاورس و فن آوری مرتبط بوده است. مدیر عامل تلفنیکا، خوزه ماریا آلوارز پالته، در مورد اهمیت متاورس برای شرکت و آینده آن در مصاحبه اخیر ماه می خود توضیحاتی ارائه داده است. طبق اظهارات وی، بشر کنونی در بزرگترین زمان تغییر در تاریخ بشریت و بزرگترین انباشت فن آوری زندگی می کند که هیچ نسل دیگری تا کنون تجربه زیست در آنرا نداشته است. همچنین متاورس تغییری حتی عمیق ‌تر از اینترنت بر زندگی بشر ایجاد خواهد کرد.

تمرکز تلفنیکا بر متاورس باعث توسعه خدمات شرکت در حوزه های مرتبط و همکاری با شرکت های دیجیتال بسیاری شده است. علاوه بر سرمایه گذاری اخیر، تلفونیکا در حال همکاری با متا، شرکت رسانه های اجتماعی، در ایجاد یک مرکز نوآوری متاورس می باشد که این مرکز نوآوری به استارت ‌آپ‌ های اسپانیایی مبتنی بر متاورس اجازه خواهد داد تا یک آزمایشگاه ارتباطات 5G برای تست کارایی پلتفرم خود با استفاده از شبکه‌ های ارتباطی امروزی داشته باشند.
 

تگ ها