توسعه چارچوب قانونی دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی با کمک بانک مرکزی منطقه ای

توسعه چارچوب قانونی دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی با کمک بانک مرکزی منطقه ای
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش رویترز، جمهوری آفریقای مرکزی CAR، دومین پذیرنده بیت‌ کوین به عنوان ارز قانونی، اخیرا از بانک مرکزی منطقه ‌ای برای توسعه چارچوب نظارتی ارزهای دیجیتال درخواست کمک کرده است. طبق گزارش؛ CAR تعهد خود را به ارز واحد و رعایت مقررات بانک مرکزی کشورهای آفریقایی ابراز کرده است.

بانک مرکزی کشورهای آفریقایی،BCAS پس از درگیری اولیه با جمهوری آفریقای مرکزی بر سر تصمیم دولت آن کشور برای تبدیل ارز قانونی بیت کوین، اخیرا اظهارداشته است که درخواستی در راستای توسعه چارچوب نظارتی حاکم بر دارایی‌ های دیجیتال از بانک مرکزی آفریقای مرکزی دریافت کرده و احتمالا این کشور را در مسیر تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال یاری خواهد کرد.

با ارسال درخواست کمک به بانک مرکزی کشورهای آفریقایی، جمهوری آفریقای مرکزی،CAR  احتمالا تمایل خود را برای پایان دادن به مشکلات مربوط پس از تبدیل بیت‌ کوین به عنوان ارز قانونی ابراز کرده است. بانک مرکزی کشورهای آفریقایی، BCAS شامل روسای بانک مرکزی شش کشور آفریقایی است که جامعه اقتصادی و پولی آفریقای مرکزی،EMCCA را تشکیل می‌ دهند.

رفع مشکلات بانک مرکزی کشورهای آفریقایی با CAR

براساس گزارش پیشین Bitcoin.com، تصمیم جمهوری آفریقای مرکزی توسط همتایان خود در منطقه مورد انتقاد قرار گرفته است. سازمان وام دهنده جهانی، صندوق بین المللی پول،IMF  نیز به دولت کشور جمهوری آفریقای مرکزی در مورد پرداخت قانونی بیت کوین بدون توسعه زیر ساخت های آن هشدار داده است.

با این حال، قبل از ارائه آخرین گزارش خود ، جمهوری آفریقای مرکزی، CAR تا حد زیادی هشدارها را نادیده گرفته و اقدام به راه ‌اندازی یک ارز دیجیتال به نام سانگو کرده است.

با این حال طبق گزارش Business in Cameron، نزدیکی بانک مرکزی کشورهای آفریقایی با دولت رئیس جمهور فاستین آرچنج توادرا، رئیس جمهور جمهوری آفریقای مرکزی پس از جلسه کمیته وزیران اتحادیه پولی آفریقای مرکزی CAMU، در 21 جولای اعلام شد.

این گزارش همچنین اضافه کرد که هروه ندوبای رئیس بانک مرکزی کشورهای آفریقایی و وزیر دارایی و بودجه جمهوری آفریقای مرکزی هر دو بیانیه ‌ای را امضا کرده ‌اند که نشان ‌دهنده تعهد دو طرف برای همکاری مجدد و بیشتر در زمینه توسعه مقررات مالی و تنظیم قوانین دیجیتال است.

جمهوری آفریقای مرکزی، CAR متعهد به یک واحد پول منطقه ای

طبق سند بانک مرکزی کشورهای آفریقایی،BCAS  جمهوری آفریقای مرکزی متعهد به یک واحد پول منطقه ای و ارز واحد شده است. پس از بررسی پیامدهای قانون حاکم بر ارزهای دیجیتال در جمهوری آفریقای مرکزی در مورد ساختار نظارتی جامعه از نظر پولی و مالی، هیئت مدیره از بیان جمهوری آفریقای مرکزی مبنی بر تعهد خود به ارز واحد و احترام به اساسنامه بانک استقبال کرده است.

همچنین براساس گزارشBusiness in Cameron ؛ نظرات بانک مرکزی کشورهای آفریقایی و کمیته وزیران اتحادیه پولی آفریقای مرکزی نشان می ‌دهد که روابط صمیمانه با فرانسه که نگهبان پول گروه اقتصادی منطقه‌ ای است، احتمالا احیا شده است.
 

تگ ها