توقف استخراج اتریوم PoW توسط بزرگترین استخر ماینینگ اتریوم، Ethermine

توقف استخراج اتریوم PoW توسط بزرگترین استخر ماینینگ اتریوم، Ethermine
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان، اترماین، اعلام کرده است که قصد دارد استخراج اتریوم اثبات کار، PoW خود را به طور کامل کنار بگذارد. براساس اظهارات Ethermine، داشبورد ماینر پلتفرم در حال شمارش معکوس است و ماینرها می توانند تا زمانی که شمارش معکوس به صفر برسد به استخراج اتریوم ادامه دهند.

براساس اعلامیه بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان، استخراج اتریوم در این پلتفرم به محض انجام  The Mergeیا فرایند ادغام متوقف خواهد شد. طبق فرایند شبکه اتریوم از یک شبکه PoW به یک شبکه اثبات سهام، PoS در تاریخ 15 سپتامبر سال جاری تغییر خواهد کرد. فرایند ادغام اتریوم در چند هفته گذشته به بحث داغ کارشناسان این حوزه تبدیل شده است.

اترماین برای حذف استخراج اتر اثبات کار شمارش معکوس ادغام را آغاز کرده است و بزرگترین استخر استخراج اتریوم پس از فرایند ادغام به حالت فقط برداشت تغییر خواهد کرد. اترماین بزرگترین استخر استخراج اتریوم در جهان با 262.79 تراهش در ثانیه است. این استخر از نظر هش بسیار بزرگتر از دومین استخر بزرگ ماینینگ اتریوم، F2pool می باشد.

اترماین هم اکنون بزرگترین استخر استخراج اتریوم و دومین استخر بزرگ استخراج اتریوم کلاسیک می باشد. دومین استخر استخراج اتریوم،F2pool نیز در حال حاضر بزرگترین استخر استخراج اتریوم کلاسیک و جزء پنج استخر برتر استخراج اتریوم است.

طبق توضیحات اترماین، ماینینگ اتریوم در 15 سپتامبر سال جاری همزمان با آغاز فرایند ادغام به پایان می رسد. پس از این تاریخ، دیگر امکان استخراج اتر در شبکه اتریوم با استفاده از کارت های گرافیک GPU یا ASIC وجود نخواهد داشت. در نتیجه پس از پایان مرحله استخراج اثبات کار، استخر ماینینگ اتریوم به حالت فقط برداشت تغییر خواهد کرد.

افزایش هش ریت اتریوم کلاسیک

براساس اظهارات اترماین، این شرکت به دنبال ایجاد یک نسخه اثبات کار از اتریوم به نام ETHW است. در حال حاضر تعدادی از صرافی ‌ها ETHW را فهرست کرده ‌اند و توکن IOU نیز 63درصد از بالاترین قیمت 139.62 دلار به ازای هر واحد به 50.68 دلار کاهش یافته است. همچنین از آنجایی که این زنجیره هنوز فورک نشده است، هیچ راه تقریبی برای تعیین میزان هش از زنجیره ETHW پیشنهادی وجود ندارد.

همچنین اترماین اعلام کرده است که از فورک پیشنهادی Ethereum PoW یا هیچ فورک PoW یا اثبات سهام برنامه ریزی شده، پشتیبانی نخواهد کرد.

علاوه بر این، در طول چهار روز گذشته، شبکه اتریوم کلاسیک افزایش قابل توجهی در هش ریت خود داشته است و از 17 آگوست بطور متناوب 39 درصد افزایش یافته است. هش ریت اتریوم کلاسیک در 20 آگوست به بالاترین حد خود رسید و از 38 تراهش در ثانیه فراتر رفت. دیگر توکن ‌های Ethash محور از جمله ریون کوین، ارگو کوین و ارز دیجیتال بیم شاهد افزایش هش‌ ریت در اندازه اتریوم کلاسیک ثبت ‌شده در این هفته نبوده ‌اند.