توقیف 1269 کیف پول دیجیتال مرتبط با مالیات دهندگان متخلف در آرژانتین

توقیف 1269 کیف پول دیجیتال مرتبط با مالیات دهندگان متخلف در آرژانتین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

آرژانتین، کشور مستقر در آمریکای جنوبی از پذیرش رمزارز گرفته تا مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال اخیرا تیتر خبرهای بسیاری بوده است، طبق گزارش خبری اخیر رسانه های محلی، اداره مالیات آرژانتین بیش از 1200 کیف پول دیجیتال متصل به مالیات دهندگان متخلف را مصادره کرده است.

کیف پول های دیجیتال متعلق به مالیات دهندگان در مجموع شامل 1269 کیف پول مبتنی بر ارزهای دیجیتال متعلق به افرادی بوده که به اداره مالیات آرژانتین AFIP بدهکار بوده اند.

اخیرا با توجه به گسترش تجارت در ارزهای دیجیتال، بسیاری از روش ‌های فرار مالیاتی مورد توجه مقامات مالی در سراسر جهان قرار گرفته است. اداره مالیات آرژانتین AFIP، نیز یک گام اولیه در بازپرداخت بدهی ها برداشته و کنترل کیف پول دیجیتال بدهکاران را به دست آورده است.

براساس توضیحات اخیر اداره مالیات آرژانتین AFIP، اگر مالیات دهندگان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، طبق قوانین مالیاتی کشور اداره مالیات آرژانتین مجاز خواهد بود دارایی های متعلق به مالیات دهندگان را مصادره نمایند.

طبق داده های ارائه شده اداره مالیات آرژانتین تاکنون 9800 پرونده مالی سررسید گذشته وجود دارد که اداره مالیات آرژانتین از وزارت دادگستری درخواست کرده تا کیف پول های دیجیتال مربوط به این پرونده ها را مسدود نماید.

بنابراین با این اقدام، این سازمان قادر خواهد بود از بیش از 30 کیف پول دیجیتال مختلف شهروندان آرژانتینی از جمله Ualá، Naranja X، Bimo و غیره پول ضبط نماید. کیف پول دیجیتال ارائه شده توسط Mercadolibre، Mercado Pago، که کاربران متخلف را قادر می سازد وجوه خود را دور از دسترس مقامات مالیاتی ذخیره کنند، اولویت اصلی سازمان مالیاتی آرژانتین خواهد بود.

مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در آرژانتین

در آرژانتین، مقررات خاصی درخصوص ارزهای دیجیتال وجود ندارد. با این حال، بانک مرکزی بارها هشدارهایی را درباره کلاهبرداری های مبتنی بر ارزهای دیجیتال صادر کرده است. براساس اظهارات مقامات مالی کشور سطح استفاده از ارزهای دیجیتال هنوز بالا نیست، اما با وجود برخی شرایط محلی مطلوب پذیرش ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.

افزایش نرخ تورم، کاهش ارزش پول محلی، و عدم دسترسی به دلار از جمله عوامل موثر در گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال در آرژانتین بوده است و آنها ارزهای دیجیتال را به عنوان بهترین راهکار محافظت از سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند.

اخیرا بانک مرکزی آرژانتین قوانین مالیاتی ارزهای دیجیتال را نیز تنظیم کرده است. طبق مقررات بانک مرکزی سود فروش ارزهای دیجیتال مشمول مالیات 0.25 درصدی خواهد بود. به گفته کارشناسان اقتصادی، این امر منجر به افزایش عملکرد پلتفرم ‌های P2P خواهد شد.
 

تگ ها