ثبت اوج قیمتی جدید برای تتر

ثبت اوج قیمتی جدید برای تتر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارزش بازار Tether USDT در ماه جولای به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس گزارش شرکت تحلیل زنجیره‌ای Into The Block، بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان به طور پیوسته به مرز کلیدی 84 میلیارد دلار نزدیک می‌شود. بر اساس داده‌های DeFiLlama، ارزش بازار USDT از ابتدای ژوئیه بیش از 480 میلیون دلار افزایش یافته است که نشان‌دهنده افزایش سطح پذیرش است. به طور کلی، ارزش کل سهم بازار استیبل کوین در اکثریت سال 2023 در حال افزایش بوده است و از 66.23 میلیارد دلار در اول ژانویه به ارزش فعلی 83.80 میلیارد دلار رسیده است. هم‌زمان با رشد ارزش بازار USDT، Into The Block  اشاره کرد که عرضه در گردش این توکن تا به امروز تقریباً 30 درصد افزایش یافته است. جالب توجه است که رشد بازار USDT در توسعه اپراتور آن نیز منعکس شده است. در ماه مه، Tether Holdings Ltd گزارش تضمین سه‌ماهه خود را منتشر کرد که سود خالص 1.48 میلیارد دلاری را برای سه‌ماهه اول 2023 اعلام کرد و ذخایر مازاد خود را به بالاترین رقم تاریخ یعنی 2.44 میلیارد دلار رساند. Into The Block خاطرنشان کرد که در حال حاضر، تتر در مسیر خوبی برای پیشی گرفتن از سطوح سود در سه‌ماهه دوم و سه‌ماهه سوم است زیرا مقدار USDT صادر شده افزایش یافته است.

تتر (USDT) در حال افزایش تسلط استیبل کوین‌ها در سال 2023:

بازار عمومی استیبل کوین در سال 2023 کاهش قابل توجهی را ثبت کرده است و از ابتدای سال تاکنون بیش از 12.17 میلیارد دلار از دست داده است. با این حال، در این دوره، USDT رشد کرده است و بیش از 17 میلیارد دلار ارزش بازار خود را افزایش داده است. طبق داده‌های DeFiILama، تسلط بر بازار تتر در سال 2023 حدود 19 درصد رشد کرده است، زیرا این توکن اکنون دو سوم بازار استیبل کوین را به خود اختصاص داده است. در حالی که این توسعه عمدتاً ناشی از عملکرد چشمگیر USDT است، همچنین کاهش قابل توجهی در سهم بازار برخی از استیبل کوین‌های برجسته دیگر مشاهده شده است. به‌عنوان مثال، USD Circle (USDC) که به عنوان دومین استیبل کوین بزرگ رتبه بندی می‌شود، در سال 2023 شاهد کاهش 40 درصدی ارزش بازار خود بوده است و ارزش فعلی آن در حال حاضر 26.26 میلیارد دلار تعیین شده است. در همین حال، بایننس USD (BUSD) با ارزش بازار 3.71 میلیارد دلار، بیش از 77 درصد از سهام بازار خود را پس از تحریم انتشار در اوایل سال جاری کاهش داده است. در زمان نگارش این مقاله، ارزش تتر روی 1 دلار ثابت مانده است. 

استیبل‌کوین‌های DeFi در حال آماده‌سازی برای مطابقت با همتایان متمرکز:

در اخبار دیگر، استیبل کوین‌های DeFi در تلاش برای کاهش شکاف بین خود و رقبای متمرکز خود، پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. Into The Block در توییتی در روز جمعه برخی از این تحولات را عنوان کرده است. اولاً، MakerDAO اخیراً نرخ پس انداز DAI (DSR) را به 3.49٪ افزایش داده است و احتمال افزایش تا 8٪ در هفته‌های آینده وجود دارد. علاوه بر این، پروتکل Frax FRAX نسخه 3 را در ماه آگوست راه‌اندازی می‌کند، زیرا آنها به دنبال تبدیل FRAX به یک توکن کاملاً الگوریتمی هستند علاوه بر این، Lybra Finance استیبل کوین eUSD خود را با نرخ بهره 0 درصد به کاربران قرض می‌دهد. سایر استیبل کوین‌های DeFi با ویژگی‌ها یا ارتقاهای چشمگیر شامل crvUSD Curve Finance و GHO Aave هستند.
 

تگ ها