جریمه صرافی بایننس توسط بانک مرکزی هلند

جریمه صرافی بایننس توسط بانک مرکزی هلند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی هلند، DNB روز سه شنبه 19 جولای اعلام کرد که صرافی ارز دیجیتال بایننس را به دلیل ارائه خدمات دیجیتال در هلند بدون ثبت نام قانونی، 3.325 میلیون یورو جریمه کرد. بایننس نسبت به این تصمیم اعتراض کرده و سپس درخواستی برای ثبت نام در این بانک مرکزی ارائه کرده است.

طبق اظهارات بانک مرکزی هلند، جریمه 3.325 میلیون یورویی برابر با 3.4 میلیون دلار از 25 آوریل بر صرافی ارزهای دیجیتال اعمال شده است. طبق قانون؛ ارائه خدمات دیجیتال بدون ثبت نام رسمی و دریافت مجوز از بانک مرکزی هلند ممنوع می باشد.

به گفته بانک مرکزی، شرکت هایی که مایل به ارائه خدمات دیجیتال در هلند می باشند، باید طبق قانون و برای پیشگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم در آن ثبت نام و مجوز مربوطه را دریافت نمایند. شرایط ثبت نام برای ارائه دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال در ماه می 2020 ارائه شده است.

طبق اظهارات بانک مرکزی هلند؛ به دلیل عدم رعایت قوانین رگولاتور هلند، بایننس جریمه گرید سه که شدیدترین سطح اجرایی بانک مرکزی است را دریافت کرده است،. همچنین رگولاتور اظهار داشته است که این نقض مقرراتی در یک دوره طولانی، از ماه می 2020 تا حداقل دسامبر 2021 رخ داده است.

براساس توضیحات بانک مرکزی هلند، DNB؛ با توجه به وسعت و گسترش خدمات بایننس در هلند و کاربران زیاد این صرافی در این کشور، اقدام اخیر یک قدم مهم و یک تصمیم جدی برای بانک مرکزی هلند بوده است. طبق گفته بانک مرکزی؛ این صرافی ارز دیجیتال در 2 ژوئن درخواست تجدید نظر کرده است.

اقدامات بایننس در راستای ارائه شفافیت عملکرد

بایننس اکنون برای ثبت نام درخواستی به بانک مرکزی هلند ارائه کرده است. براساس اظهارات رگولاتور مالی هلند؛ صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در طول کل پروسه درخصوص عملیات تجاری خود نسبتاً شفاف عمل کرده است. همچنین بانک مرکزی اعلام کرده است که با توجه به تشکیل پرونده و شفافیت ثبت نام، جریمه صرافی بایننس 5 درصد کاهش یافته است.

در همین حال، صرافی ارزهای دیجیتال به گسترش حضور خود در اروپا ادامه داده است. صرافی ارزهای دیجیتال بایننس در طول هفته گذشته از بانک مرکزی اسپانیا مجوز فعالیت در اسپانیا را دریافت کرد. این صرافی همچنین ماه گذشته پلتفرم جدیدی را برای سرمایه گذاران VIP و نهادی ارزهای دیجیتال راه اندازی کرده است.

از سوی دیگر، در حال حاضر هیچ مقرراتی برای ممنوعیت استفاده یا تجارت دارایی های دیجیتال در هلند وجود ندارد. همچنین از آنجایی که ارزهای دیجیتال توسط یک نهاد مرکزی صادر نمی شوند، به عنوان پول دیجیتال پذیرفته نمی شوند. با این حال، ارزهای دیجیتال را می توان به عنوان کالا فروخت، اما نیازی به اخذ مالیات بر ارزش افزوده از ارزهای دیجیتال نیست.
 

تگ ها