جمع آوری سرمایه 4 میلیون دلاری شرکت فین‌ تک Galoy

جمع آوری سرمایه 4 میلیون دلاری شرکت فین‌ تک Galoy
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

روز چهارشنبه 3 آگوست، Galoy، شرکت پشتیبان کیف پول ساحلی بیت کوین السالوادور، اعلام کرد که این شرکت 4 میلیون دلار سرمایه در یک دور سرمایه گذاری با همکاری و مدیریت شرکت سرمایه Hivemind جمع آوری کرده است. این شرکت فین تک همزمان محصول جدید خود، Stablesats را راه اندازی کرده است، محصول جدید مفهوم جدیدی از استیبل کوین را ارائه می کند.

این استیبل کوین از قراردادهای مشتقه برای ایجاد یک دلار مصنوعی با پشتوانه بیت کوین و متصل به دلار آمریکا استفاده می کند و همچنین امکان تراکنش از طریق شبکه لایتنینگ را همزمان برای کاربران فراهم می کند. هدف از ارائه محصول جدید محافظت از ارزش بیت کوین در مقابل نوسانات بازار بوده است.

Galoy همچنین اظهار داشته است که سایر سرمایه ‌گذاران پیشرو بیت‌ کوین نیز در این دور تأمین مالی شرکت کرده اند. بنیانگذار شرکت سرمایهHivemind ، مکس وبستر، معتقد است که بانکداری بیت کوین منبع باز برای تقویت پذیرش جهانی فن آوری هایی مانند شبکه لایتنینگ بسیار مهم است.

شبکه لایتنیگ (LN) یک پروتکل لایه دو (L2) است که بر روی بیت کوین ساخته شده است و هدف آن بزرگ کردن شبکه پرداخت و امکان تراکنش ‌های همتا به همتا با کارمزد کمتر از تراکنش‌ های زنجیره ‌ای است. بنیانگذار Galoy، نیکلاس برتی، معتقد است LN آینده پرداخت های بیت کوین است.

وی در طی اعلامیه افزایش سرمایه اظهار داشته است که بیت کوین و شبکه لایتنیگ بزودی سیستم امور مالی سنتی را کاملا تغییر خواهند داد. از همین رو تیم توسعه Galoy، مشارکت کنندگان و کاربران دیجیتال در تلاشند تا با همکاری هم پلی به سمت یک سیستم مالی جهانی بازتر و فراگیرتر ایجاد نمایند.

معرفی یک دلار مصنوعی مبتنی بر بیت کوین توسط Galoy Stablesats

در حال حاضر، ارزش قفل شده در شبکه لایتنیگ تقریباً 79.60 میلیون دلار یا حدود 3418.14 بیت کوین می باشد. علاوه بر اعلام جمع آوری سرمایه، Galoy همچنین یک محصول جدید به نام Stablesats را معرفی کرده است که جایگزینی برای استیبل کوین ‌ها یا یکپارچه ‌سازی بانک‌ های فیات از طریق قراردادهای مشتقه برای ایجاد یک دلار مصنوعی مبتنی بر بیت ‌کوین و متصل به دلار خواهد بود.

طبق اطلاعیه منتشر شده؛ محصول جدید حساب‌ های دلاری معادل دلار را در کیف پول ‌های لایتنینگ فعال می‌کند و یکی از بزرگترین مشکلات افرادی که از بیت ‌کوین برای تراکنش ‌های روزمره استفاده می‌کنند را رفع می‌ نماید.

کاربران با استفاده از کیف پول‌ های لایتنینگ دارای قابلیت Stablesats، می ‌توانند علاوه بر حساب پیش ‌فرض بیت‌ کوین خود، از یک حساب دلاری نیز بیت کوین ارسال، دریافت و نگهداری نمایند. همچنین در حالی که ارزش دلاری حساب بیت کوین آنها در نوسان است، 1 دلار در حساب دلاری آنها بدون توجه به قیمت بیت کوین، 1 دلار باقی خواهد ماند.

تگ ها