جمع آوری سرمایه 780میلیون دلاری در راستای توسعه متاورس چین

جمع آوری سرمایه 780میلیون دلاری در راستای توسعه متاورس چین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش رسانه های چینی، صنعت متاورس چین با جمع آوری حدود 780 میلیون دلار معادل 5.46 میلیارد یوان بودجه انتظار می رود تا سال 2030 به سرمایه متاورسی 5.8 تریلیون دلاری دست یابد. براساس گزارش، علاوه بر 160هزار شرکت دیجیتال چینی، حدود 20 استان دیگر نیز از پروژه های متاورسی حمایت مالی کرده اند.

به گفته گزارش؛ دو شرکت بزرگ چینی Tencent، غول اینترنتی و پیشرو گیمینگ ویدیویی Netease Yaotai با جذب سرمایه بیشتر در حال رقابت و تلاش برای یافتن راهکارهایی برای توسعه متاورس خود می باشند.

طبق گزارش، در حالی که Tencent بر روی حمایت از ادغام هوش مصنوعی (AI) تمرکز دارد، Netease Yaotai روی استفاده از بازی های ابری و هوش مصنوعی برای توسعه زیرساخت سیستم بلاک چین تمرکز کرده است و قصد دارد تعاملات واقعی در دنیای مجازی را افزایش دهد.

متاورس چینی، از آغاز تا کنون

از زمان نامگذاری سال 2021 به عنوان "سال اول متاورس" در چین، متاورس به یک کلمه کلیدی تبدیل شده و فرصت های تجاری جدیدی را برای شرکت های فن آوری فراهم نموده است. در بازار چین، دسترسی آنلاین به محصولات مترادف با مدرن بودن و نوآوری است و زمینه توسعه و پیدایش شرکت های دیجیتالی بزرگ است که خود زمینه رقابت تنگاتنگ را فراهم می کند.

در همین حال، شرکت ها و مشاغل حوزه دیجیتال با به‌ روزرسانی مداوم محصولات و خدمات کیفیت بهتری از فن آوری را ارائه می دهند. برای مصرف کنندگان فردی و سرمایه گذاران نهادی در چین، اینترنت دیگر مرزی برای تسخیر یا یک پلتفرم جدید نیست و توسعه فن آوری وب 3 از اهداف جدید شرکت های چینی است.

شرکت الکترونیکی بایدو برای اولین بار در دسامبر 2021 با هدف ورود فن آوری چینی به رقابت جهانی متاورس یک اپلیکیشن متاورسی با نام «سرزمین امید» را راه ‌اندازی نمود. این نرم افزار از طریق ایجاد آواتارها به کاربران اجازه می دهد تا در یک محیط متاورسی حضور داشته و تجربه های جدیدی را بدست آورند. این اپلیکیشن در ژانویه 2022 به صورت رسمی شروع به کار کرد و چندین پروژه مجازی که ترکیبی از تاریخ چین و طراحی های آینده است را به کاربران معرفی نمود. نسخه علمی تخیلی معبد شائولین محصول درخشان این شرکت است.

Tencent، شرکت پیشرو در زمینه اینترنت و فن آوری و خالق WeChat نیز اقدامات متعددی را برای مجازی ‌تر کردن محصولات اجتماعی خود انجام داده است. به عنوان مثال، با راه ‌اندازی ویژگی جدیدی به نام Super QQ Show در پلتفرم QQ یک فضای سه بعدی را معرفی کرد. فضای تعاملی که در آن کاربران می توانند با هم تعامل داشته و بازی کنند.

همچنین در اوایل سال جاری اپلیکیشنی به نام Jelly توسط شرکت Beijing توسعه یافت و در 8 فوریه 2022 از WeChat پیشی گرفت و به پربارترین برنامه در فروشگاه iOS چین تبدیل شد و اولین برنامه رسانه اجتماعی بود که در چند سال اخیر وی چت را شکست داد.
 

تگ ها