حذف جفت های معاملاتی USDC در بایننس

حذف جفت های معاملاتی USDC در بایننس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بایننس، بزرگترین پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، روز سه شنبه، 6 سپتامبر با انتشار اطلاعیه‌ ای اظهار داشت که این صرافی تا پایان سپتامبر استیبل کوین USDC را از لیست جفت‌ های معاملاتی این پلتفرم حذف خواهد نمود. طبق اطلاعیه بایننس، در صورت حذف نکردن این استیبل کوین از پلتفرم، مانده های ثابت استیبل کوین به صورت خودکار بهBUSD تبدیل خواهد شد.

براساس توضیحات بایننس؛ به منظور افزایش نقدینگی و کارایی سرمایه کاربران، بایننس تبدیل خودکار BUSD را برای موجودی ‌های کاربران و سپرده ‌های جدید استیبل کوین ‌های USDC، USDP و TUSD با نسبت 1:1 معرفی کرده و اظهار داشته است که بایننس این جفت ها قبل از مهلت تبدیل خودکار در 29 سپتامبر حذف خواهند شد و سه روز قبل از قطع معامله متوقف خواهند شد. قیمت استیبل کوین USDC پس از اعلام خبر کاهش یافته است.

بدین ترتیب، بایننس تا 26 سپتامبر جفت ‌های معاملاتی اسپات USDC/BUSD، USDC/USDT، USDP/BUSD، USDP/USDT، TUSD/BUSD، TUSD/USDTرا حذف و معاملات آنها را متوقف می‌ کند. سه روز پس از حذف این جفت‌ ها، صرافی ارز دیجیتال بایننس جفت ارزهای کاردانو، کازماس، اودیوس، بیت کوین کش، بایننس کوین، بیت کوین، بیت تورنت، ایاس، اتریوم،چین لینک با استیبل کوین یو اس دی کوین را نیز متوقف خواهد نمود.

این اقدام بایننس با واکنش های مختلفی همراه بوده است، بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی از این اقدام انتقاد کرده و برخی دیگر نیز این تصمیم را تحسین نموده اند. همچنین با وجود توضیحات بایننس در خصوص افزایش نقدینگی کاربران علت واقعی این اقدام مشخص نشده است. با این حال، به گفته کارشناسان این اقدام احتمالا بی ارتباط با نوسانات مارکت نزولی نیست.

حجم کل بازار استیبل کوین

صرافی ارز دیجیتال بایننس علاوه بر اینکه بزرگترین صرافی دیجیتال از نظر حجم معاملات است، صادرکننده BUSD، سومین استیبل کوین بزرگ جهان است. این دارایی دیجیتال وابسته به دلار ارزش بازاری در حدود 19.44 میلیارد دلار دارد. ارزش بازار یو اس دی کوین نیز در حال حاضر برابر با 51.89 میلیارد دلار است که کمتر از ارزش بازار استیبل کوین تتر با ارزش تقریبی 67.59 میلیارد دلار می باشد.

در حال حاضر، حجم کل بازار استیبل کوین BUSD در معاملات 24 ساعته خود 6.667.316.743 دلار ثبت کرده است، در حالی که استیبل کوین یو اس دی کوین در معاملات یک روز اخیر 5.789.291.326 دلار کسب نموده است. با این حال، حجم تجارت استیبل کوین تتر بیش از آنها و با 31.16 میلیارد دلار ثبت شده است. براساس اظهارات تحلیلگران؛ با حذف استیبل کوینUSDC از بزرگترین صرافی ارز دیجیتال، حجم روزانه این دارایی احتمالا شاهد تغییرات بزرگی خواهد بود.