حضور بایننس در دادگاه عالی ایتالیا

حضور بایننس در دادگاه عالی ایتالیا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرمایه گذاران ایتالیایی و بین المللی از بایننس به دلیل ضرر ناشی از قطع مداوم خدمات صرافی در سال 2021 و در اوج روند صعودی مارکت دیجیتال شکایت کرده اند. از این رو صرافی بایننس قرار است بدلیل شکایت جمعی سرمایه گذاران در دادگاه عالی ایتالیا حاضر شود. سرمایه گذاران خواهان جبران خسارت ناشی از زیان می باشند.

این شکایت در نوامبر سال گذشته تنظیم شده و طبق اظهارات سرمایه گذاران توقف موقت خدمات صرافی بایننس در یک زمان بحرانی رخ داده است. علاوه بر بایننس بسیاری از صرافی‌ های ارز دیجیتال در سال 2021 به دلیل نوسانات قیمتی بزرگ با قطعی مواجه شده اند. طبق توضیحات سخنگوی صرافی توقف موقت خدمات صرافی به دلیل نوسانات صعودی بزرگ و تمایل سرمایه گذاران به نقد سود معاملات انجام شده، بوده است.

به عنوان مثال، صرافی های ارز دیجیتال بایننس، جمینی و کراکن همگی در فوریه سال گذشته پس از اینکه تسلا اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری خواهد کرد، بدلیل حجم زیاد نقدینگی بازار با قطعی موقتی مواجه شده اند.

طبق دادخواست سرمایه گذاران ایتالیایی؛ صرافی ارز دیجیتال بایننس محصولات آتی اهرمی (لورج دار) ارائه کرده که مخالف مقررات مالی و سیاست صرافی در ایتالیا بوده است. این اظهارات در صورتی ارائه شده است که بایننس با همکاری رگولاتورها مجوزهای لازم را دریافت کرده است.

تحقیقات متعدد علیه بایننس

علاوه بر شکایت سرمایه گذاران ایتالیایی از صرافی ارز دیجیتال بایننس چندین پرونده باز دیگر نیز در حال حاضر علیه بایننس وجود دارد. برای نمونه؛ یک شکایت دسته جمعی علیه بایننس ایالات متحده در کالیفرنیا به دلیل فروش استیبل کوین الگوریتمیUST مطرح شده است و سرمایه گذاران آمریکایی خواهان جبران خسارات ناشی از فروپاشی اکوسیستم ترا و استیبل کوین الگوریتمی آن بوده اند.

یکی از کارکنان دفتر سناتور سینتیا لومیس نیز اخیرا اعلام داشته است که بسیاری از صرافی های فعال ایالات متحده از جمله بایننس تحت بررسی و ارزیابی عملکرد این سازمان قرار دارند. از سوی دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC در حال بررسی ICO منتشر شده شرکت های دیجیتال و ارزیابی رعایت مقررات در حین انتشار عرضه اولیه کوین می باشد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار در آخرین اقدام خود توکن بایننس کوین صرافی بایننس را بررسی کرده و باعث نوساناتی در قیمت بایننس کوین شده است.

مجوز حضور در ایتالیا

براساس اظهارات رگولاتورهای ایتالیایی؛ در سال 2021 صرافی ارز دیجیتال بایننس مجوز فعالیت در کشور را نداشته و بودن داشتن تاییدیه اقدام به ارائه خدمات دیجیتال در ایتالیا کرده است. صرافی بایننس در ماه می سال جاری موفق به کسب مجوز و تأییدیه نظارتی از رگولاتورهای ایتالیایی شده است. این تأییدیه شامل مجوز حضور فیزیکی بایننس و تعهدات رعایت مقررات پولشویی است.
 

تگ ها