حضور کم رنگ زنان در بازار NFT

حضور کم رنگ زنان در بازار NFT
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

امروزه NFT  توجه رسانه ‌ای زیادی را به خود جلب کرده‌ است، اما کارشناسان معتقدند که تأثیر آن‌ فراتر از فروش آثار هنری دیجیتال یا توییت ‌ها خواهد بود و نحوه ارتباط مردم، با این ایده ‌ها برای همیشه تغییر خواهد کرد.

بازار جهانی NFT علیرغم وعده شکستن قالب، به اندازه صنعت هنرِ متعارف، کم رنگ، مردانه و قدیمی است. داده‌ ها نشان می ‌دهد که تنها 16 درصد از خالقان NFT زن هستند. این امر نشان دهنده یک شکاف جنسیتی عمیق و حضور کم‌ رنگ زنان در اکوسیستم NFT امروزی ست.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Art Tactic و منتشر شده توسط بلومبرگ، هنرمندان زن تنها 5 درصد از فروش را در بازار NFT به خود اختصاص دادند. در مقایسه، آثار هنرمندان مرد 77 درصد از فروش را تشکیل می‌دهند (16 درصد هنرمندان ناشناخته و 2 درصد به صورت جمعی خلق شده‌اند).

حمایت Rarible از زنان در پروژه های NFT

پروژه های خاص NFT در تلاش برای غلبه بر این مشکل هستند. راریبل یکی از آنهاست. Rarible حمایت از پروژه های NFT تحت مدیریت زنان را در اولویت قرار داده است. 

براساس گزارش کوین تلگراف، در مورد اختلاف جنسیتی در فضای NFT، به گفته ماشا ویازمسکایا رئیس ارتباطات راریبل، بخش فن آوری همیشه یک بخش تحت سلطه مردان بوده است، که احساس ارعاب را برای بسیاری از زنانی تازه وارد در این فضا تقویت می کند.

 او افزود: با رشد و شکوفایی صنعت، با دفاع از هنرمندان و مبتکران زن و ترویج و تشویق عملکرد زنان، به آنها فرصت بیشتری برای شکل دادن به آینده صنعت بدهیم.

او چالش ‌هایی پیش روی سازندگانNFT زن در این صنعت فن آوری گسترده ‌را توصیف و بیان کرد: صنعت فن آوری سنتی از لحاظ تاریخی همیشه در جهت جاه‌ طلبی ‌ها و موفقیت ‌های مردانه بوده است.

به گفته ویازمسکایا، آگاهی اولین گام مهم در تشویق زنان بیشتر برای مشارکت در صنعت NFT است. همانطور که او می گوید، با حمایت از خالقان زن موفق و ابتکارات تحت رهبری زنان، نسل جدید زنان بصورت موثر تری در این صنعت خواهند درخشید.

به گفته ربکا کیدا مدیر ارشد بازاریابی XBTO، دو اقدام مهم برای افزایش تعداد زنان در فضاهای NFT و Web3 ثبت نام افراد بیشتر در آموزش ارزهای دیجیتال و تقویت حس مشارکت بیشتر می باشد. ما همه با هم در حال یادگیری هستیم. هر چه بیشتر بتوانیم این مفهوم از فراگیری را ترویج کنیم، فضا از کاربران جدید ارزهای دیجیتال و زنانی که به دنبال مشارکت هستند، استقبال بیشتری خواهد کرد. برای مطالعه بیشتر در مورد اینکه Web3 چیست به مقاله با همین نام مراجعه کنید.

تگ ها