درخواست وزیر دارایی هند از IMF برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال

درخواست وزیر دارایی هند از IMF برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان از صندوق بین المللی پول، IMFخواسته است تا تنظیم دارایی های دیجیتال در هند را هدایت نماید. طبق اظهارات مدیر عامل صندوق بین ‌المللی پول، این سازمان جهانی آماده همکاری با هند در زمینه مقررات ارزهای دیجیتال و سایر چالش ‌های جهانی است.

در ملاقات اخیر نیرمالا سیتارامان وزیر دارایی هند با کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل و رئیس هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول در دهلی نو؛ درباره طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله ریاست آتی هند در گروه 20 و مقررات ارزهای دیجیتال گفتگو نموده اند.

به گفته وزارت دارایی هند، نیاز به داشتن یک رویکرد هماهنگ جهانی برای ارزهای دیجیتال؛ مقامات هند را برآن داشته تا از کارشناسان صندوق بین المللی پول بخواهند تا مسیر تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال را با ارائه مشاوره در این خصوص هموار نمایند.

پیش از این نیز وزیر دارایی هند در دیدار با مقامات صندوق بین المللی پول و بانک جهانی در ماه آوریل برای یک ایجاد چارچوب نظارتی جهانی برای ارزهای دیجیتال گفتگو کرده است. وزیر دارایی هند نسبت به خطرات پولشویی و تأمین مالی تروریسم که همه کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد هشدار داده و اظهار داشته است که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی از عهده این خطرات برآید و نیاز به تنظیم مقررات جهانی است.

مدیر عامل صندوق بین ‌المللی پول پس از دیدار با وزیر دارایی در توییتی اظهار داشت که صندوق بین المللی پول آماده همکاری با هند درخصوص تغییرات آب و هوایی، مقررات ارزهای دیجیتال و سایر چالش های جهانی است.

جورجیووا پس از ملاقات با وزیر دارایی هند در مصاحبه با CNBC اظهار داشت که رویکرد صندوق بین ‌المللی پول در زمینه مقررات مارکت ارز دیجیتال همسو با هند است و تعادل بین جوانب مثبت و منفی در صنعت ضروری است که نیاز به بررسی و ارزیابی همه جوانب صنعت دارد.

رویکرد دولت هند در مقابله با ارزهای دیجیتال

بانک مرکزی هند از ممنوعیت ارزهای دیجیتال در هند حمایت کرده و با جامعه بین المللی برای موثر ساختن قانون ممنوعیت ارزهای دیجیتال در کشور همکاری نموده است. هند در حال حاضر 30 درصد مالیات بر سرمایه ‌گذاری ارزهای دیجیتال و 1 درصد بر تراکنش های دیجیتال وضع کرده است. همچنین با وجود پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در هند موضع دولت از ابتدا تا کنون سخت گیرانه بوده و قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال را تنظیم نکرده و احتمالا پس از تنظیم مقررات نیز آنرا قانونی نخواهد کرد.

براساس نظر سنجی اخیر Finder، با وجود روند نزولی قیمت بیت کون و ارزهای دیجیتال در سال جاری همزمان با موضع سخت گیرانه دولت، پذیرش ارزهای دیجیتال در هند و در سطح جهانی بشدت افزایش یافته است. طبق داده ‌های TripleA، نرخ مالکیت جهانی ارزهای دیجیتال به بیش از 320 میلیون کاربر رسیده است.

تگ ها