دلایل کاهش 18 درصدی نیروی کار کوین بیس در دوران رکود اقتصادی

دلایل کاهش 18 درصدی نیروی کار کوین بیس در دوران رکود اقتصادی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال کوین بیس به نقل از مدیر عامل خود، برایان آرمسترانگ طی بیانیه ای اعلام کرده است که این شرکت تصمیم گرفته است که نیروی کار خود را برای عبور از وضعیت رکود اقتصادی تا 18 درصد کاهش دهد. از آنجایی که این شرکت درآمد خود را از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال دریافت می کند، به نظر می رسد قیمت سهام آن با عملکرد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مرتبط بوده و کاهش یافته و احتمالا به سمت بازار نزولی گرایش خواهد داشت.

حرکت نزولی تمام بازارهای مالی در سراسر بازارهای جهانی تحت تاثیر سیاست مالی فدرال رزرو ایالات متحده، FED و تلاش های آن برای مهار و کاهش تورم است. 

رکود اقتصادی دلیلی بر آغاز زمستان ارزهای دیجیتال

براساس اظهارات برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس، به نظر می رسد بازار پس از رونق اقتصادی 10 ساله اکنون وارد رکود اقتصادی شده است. رکود اقتصادی می تواند منجر به زمستان دیگری برای ارزهای دیجیتال شود و احتمالا برای مدت طولانی ادامه خواهد یافت. در زمستان های گذشته ارزهای دیجیتال، درآمد معاملات (بزرگترین منبع درآمد صرافی ها) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در اوایل سال 2018، آخرین باری که بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال وارد فاز نزولی شدند، زمستان ارزهای دیجیتال بیش از دو سال طول کشیده است. با این حال این زمستان، فصل جدیدی برای کوین بیس نیست، طبق ادعای مدیر عامل کوین بیس، این شرکت از 4 بازار نزولی ارزهای دیجیتال با کاهش درآمد جان سالم به در برده است. با این حال، مدیریت دقیق مخارج صرافی ارز دیجیتال در هر دوره افت و کاهش ضروری است.

علاوه بر این عوامل، آرمسترانگ معتقد است که کوین بیس در سال گذشته، در دوران اوج بازار صعودی و ورود سرمایه گذاران بیشتر به فضای ارزهای دیجیتال رشد سریعی داشته و خدمات خود را گسترش داده است.

حمایت صرافی کوین بیس از نیروی کار تعدیل شده

طبق اظهارات مدیرعامل؛ کوین بیس پس از یک دوره رشد 200 درصدی سالانه، بیش از حد استخدام کرده و اکنون زمان کاهش نیروی اضافی است، تصمیم تعدیل نیروی کار به کارمندان کوین بیس اطلاع داده شده و قرار است بیش از 1000 نفر تحت تأثیر این تصمیم کوین بیس را ترک کنند.

به این افراد در صورتی که بیش از 1 سال در کوین بیس همکاری کرده اند، حقوق 6 ماهه به اضافه پاداش تعلق خواهد گرفت. ضمناً به مدت 4 ماه تحت پوشش بیمه درمانی خواهند بود. کوین بیس متعهد شده به کارکنان خود کمک کند تا موقعیت های شغلی جدیدی را برای خود فراهم نمایند. به عبارت دیگر، افراد حدود 3 ماه فرصت خواهند داشت تا در شرایط رکود اقتصادی شغل جدیدی پیدا کنند.

کوین بیس علاوه بر تعدیل 18 درصدی کارمندان خود، استخدام ‌های جدید خود را لغو کرده است. این شرکت به دلیل تصمیمات استخدامی خود با واکنش شدید بسیاری مواجه شده است. طبق گزارش Vice، بیش از 300 نفر که آماده پیوستن به بورس در کوتاه‌ مدت بودند، مجبور شدند به مشاغل قبلی خود بازگردند.

در طول بازار صعودی سال 2021 مدیران کوین بیس بیش از 1.2 میلیارد دلار از سهام خود را تخلیه کرده اند و با آغاز رکود بازار نگرانند که با بحران نقدینگی روبرو شوند.
 

تگ ها