دور دوم تعدیل کارکنان صرافی ارز دیجیتال جمینی

دور دوم تعدیل کارکنان صرافی ارز دیجیتال جمینی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش TechCrunch، صرافی ارزهای دیجیتال جمینی در دور دوم تعدیل نیروهای خود با توجه به ادامه تاثیرات زمستان ارزهای دیجیتال 7 درصد دیگر از کارکنان خود را کاهش داده است. این صرافی قبلاً در ژوئن 2022 کارمندان خود را به دنبال سقوط بازار تعدیل کرده است. به صورت علنی توضیحاتی در این خصوص ارائه نکرده است.

همچنین طبق گزارش TechCrunch، براساس سندی که هفته گذشته فاش شد، جمینی در نظر دارد تعداد کارمندان شرکت را به 800 نفر کاهش ‌دهد. کامرون وینکلووس، یکی از بنیانگذاران صرافی از این افشاگری انتقاد کرده و آنرا تئوری توطئه خوانده است.

از سوی دیگر جمینی چالش هایی نیز با رگولاتورهای ایالات متحده دارد، کمیسیون معاملات آتی کالا ایالات متحده در سال 2017 از این صرافی به دلیل اظهارات نادرست و گمراه کننده مربوط به محصول بیت کوین آتی خود شکایت کرده است.

تاثیرات مارکت نزولی بر صرافی های ارزهای دیجیتال

زمستان ارزهای دیجیتال باعث کاهش نقدینگی بسیاری از پلتفرم‌ های دیجیتال شده است. از سوی دیگر تنظیم مقررات سخت گیرانه دولت ها نیز تاثیرات بسیاری بر مارکت دیجیتال داشته است. از این رو کاهش هزینه ها در حال تبدیل شدن به یک هنجار در فضای دیجیتال شده است. جمینی تنها صرافی نیست که کارکنان خود را کاهش داده است، کوین بیس نیز اخیرا اقدام به تعدیل 20 درصد از نیروهای خود کرده است. با این حال بایننس به دنبال توسعه بیشتر بوده است و اخیرا ذخایر بیت کوین خود را افزایش داده و از صرافی کوین بیس پیشی گرفته است.

بازار NFT که در اوایل سال عملکرد فوق ‌العاده ‌ای داشته است نیز شکست خورده و حجم معاملات آن کاهش یافته است و اخیرا مارکتNFT اوپن سی نیز مجبور به تعدیل نیروهای خود شده است. براساس اظهارات کارشناسان زمستان ارزهای دیجیتال می ‌تواند تا چند ماه‌ دیگر ادامه داشته باشد و تأثیرات منفی آن بر بازارها کاملا گسترده و مشهود خواهد بود، همچنین تنظیم مقررات جهانی نیز باعث کاهش بیشتر معاملات دیجیتال خواهد بود.

عوامل ایجاد مارکت نزولی

بازارهای نزولی زمانی اتفاق می ‌افتند که قیمت ‌ها در یک بازار بیش از 20 درصد کاهش می‌ یابد که اغلب با احساسات منفی سرمایه ‌گذاران همراه است. بازارهای نزولی می توانند دوره ای یا بلندمدت باشند. اولی چند هفته یا چند ماه طول می کشد و دومی می تواند چندین سال یا حتی چند دهه ادامه داشته باشد.

علل یک بازار نزولی اغلب متفاوت است، اما به طور کلی، اقتصاد ضعیف یا کند، از بین رفتن حباب ‌های بازار، بیماری ‌های همه ‌گیر، جنگ ‌ها، بحران‌ های ژئوپلیتیکی، و تغییرات پارادایم شدید در اقتصاد مانند تغییر به اقتصاد آنلاین، همه عواملی هستند که باعث ایجاد یک بازار نزولی می شوند. نشانه های یک اقتصاد ضعیف معمولاً اشتغال کم، درآمد کم، بهره وری ضعیف و کاهش سود کسب و کار می باشد. علاوه بر این، هرگونه مداخله دولت در اقتصاد نیز می تواند باعث ایجاد بازار نزولی شود. به عنوان مثال، تغییرات در نرخ مالیات یا نرخ وجوه فدرال رزرو می تواند منجر به یک بازار نزولی شود.
 

تگ ها