راه اندازی آزمایشی سرویس تسویه آنی FedNow توسط فدرال رزرو

راه اندازی آزمایشی سرویس تسویه آنی FedNow توسط فدرال رزرو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فدرال رزرو اعلام کرده است که سرویس تسویه فوری خود FedNow تا جولای 2023 راه اندازی خواهد شد. بیش از 120 سازمان برای شرکت در برنامه آزمایشی فدرال رزرو ثبت نام کرده اند. دوره آزمایشی این سرویس از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

FedNow یک سرویس پرداخت فوری است که 24 ساعته و 365 روز در سال در سراسر ایالات متحده قابل دسترسی است. پروژه FedNow قرار است طی چندین فاز متفاوت اجرا شود. فاز اول آن بر نقل و انتقالات بانکی و تسویه حساب تمرکز خواهد داشت. این سرویس شاید پاسخی به پروژه هایی مانند پروژه Diem باشد که متا آن را فروخت.

پروژه Diem یک سیستم پرداخت پایدار مبتنی بر بلاک چین بوده که توسط شرکت متا پیشنهاد شده بود. این طرح همچنین شامل یک ارز خصوصی بنام Diem بوده که به عنوان یک ارز دیجیتال اجرا شده است.

بیش از 120 سازمان برای شرکت در اپلیکیشن آزمایشی FedNow ثبت نام کرده اند، اخیرا نیز اعضای جدیدی از جمله بانک آمریکا، بانک صرافی و بسیاری از پردازشگرهای پرداخت و ارائه دهندگان دیگر به این پروژه اضافه شده اند.

مزایای استفاده از محصول جدید فدرال رزرو

کن مونتگومری، معاون اول بانک فدرال رزرو بوستون و مدیر برنامه خدمات FedNow، درخصوص مزایای این اپلیکیشن اظهار داشته است که پرداخت‌ فوری و آنی برای مصرف‌ کنندگان و مشاغل اهمیت بسیاری دارد. این اپلیکشن برای ایجاد رقابت در موسسات مالی اجرا شده است. به گفته مقام ارشد مالی فدرال، موسسات مالی در سال آینده قادر خواهند بود از سرویس FedNow به عنوان سکوی پرشی برای ارائه راه حل های نوآورانه و احتمالا مرتبط با ارز دیجیتال استفاده نمایند.

طبق توضیحات فدرال رزرو؛ مشاغل و افراد می توانند پرداخت های خود را در هر زمان و آنی انجام داده و بلافاصله به وجوه دریافتی یا رسید پرداخت خود دسترسی کامل داشته باشند. همچنین پلتفرم FedNow برای انجام تراکنش یک پنجم هزینه معمول کارمزد خواهد داشت. این اقدام به مدیریت بهتر سرمایه کمک خواهد کرد و کاربران امکان پرداخت حساب های حساس و به موقع را خواهند داشت.

لائل برینارد، نایب رئیس فدرال رزرو در این خصوص اظهار داشته است که ارائه دهندگان پرداخت ملزم به پیروی از قانون خواهند بود و در راستای هماهنگی بهتر با موسسات مالی این همکای حیاتی است. او از مزایای بسیار تبلیغ شده سیستم های پرداخت مبتنی بر بلاک چین، مانند پرداخت های سریع و ساده، به عنوان دلایل توسعه یاد کرده است.

برینارد همچنین خواستار توسعه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی، CBDC شده است. ایالات متحده پیش از این اعلام کرده است که در مسیر توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود است با این حال، پیشرفت چندانی در آن نداشته است. همچنین به گفته وی؛ FedNow یک محصول مبتنی بر بلاک چین و یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) نیست.

تگ ها