راه اندازی اولین مرکز بیت کوین هندوراس با نام"Bitcoin Valley"

راه اندازی اولین مرکز بیت کوین هندوراس با نام"Bitcoin Valley"
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین ولی، اولین مرکز بیت کوین در هندوراس، در شهر توریستی سانتا لوسیا راه اندازی خواهد شد. صاحبان مشاغل 60 کسب و کار کوچک بیت کوین را برای توسعه گردشگری در این منطقه کوچک به عنوان پرداخت خواهند پذیرفت.

توسعه مرکز بیت کوین هندوراس به طور مشترک توسط مرکز بلاک چین هندوراس، صرافی ارز دیجیتال گواتمالا کوینکاکس، دانشگاه فن آوری هندوراس، آکادمی مرکزی و شهرداری سانتا لوسیا طراحی و راه اندازی خواهد شد. براساس بیانیه بلاک چین هندوراس، بیت کوین ولی در روز پنجشنبه 4 آگوست بصورت رسمی راه اندازی خواهد شد.

سزار اندینو، مالک موسسه املاک Los Robles در سانتا لوسیا که چندین مؤسسه تجاری در زیر مجموعه شرکت وی فعالیت می کنند، علاوه بر دلار آمریکا و لمپیرا هندوراس، بیت کوین را نیز به عنوان وسیله پرداخت خواهند پذیرفت. او هفته گذشته در مصاحبه با نشریه La Prensa اظهار داشته است که منتظر دریافت یک دستگاهPOS است که امکان پذیرش ارزهای دیجیتال را برای کاربران این موسسه فراهم خواهد نمود.

براساس اظهارات وی؛ تقریبا تمام صاحبان مشاغل سانتا لوسیا در پروژه پذیرش بیت کوین شرکت خواهند کرد. براساس اظهارات وی، مهمترین هدف از توسعه بیت کوین ولی همگام بودن با فن آوری نوین جهانی است، با این حال احتمالا پذیرش بیت کوین، بیت کوین ولی را به بزرگترین مرکز پذیرش منطقه تبدیل خواهد کرد و صنعت توریسم کشور را رونق خواهد داد.

کارلوس لئوناردو پاگوادا ولاسکز، بنیانگذار بلاک چین هندوراس و نماینده انجمن کاربران ارزهای دیجیتال آمریکای مرکزی، Acucrip در مصاحبه با نشریهLa Prensa اظهار داشته است که برای شروع، حدود 60 کسب و کار با پروژه بیت کوین ولی همکاری خواهند کرد. وی افزود که صاحبان این مشاغل توسط آکادمی مرکزی درخصوص استفاده از بیت کوین و فن آوری آن آموزش دیده اند.

راه اندازی پوز پرداخت بیت کوین با همکاری صرافی Coincaex

صرافی Coincaex نیز مسئول ارائه دستگاه های پوز پرداخت به متقاضیان خواهد بود است تا امکان پذیرش بیت کوین را فراهم نمایند. براساس توضیحات کارلوس لئوناردو پاگوادا ولاسکز، بنیانگذار بلاک چین هندوراس، صرافیCoincaex تمامی ریسک های نوسانات بیت کوین را بر عهده گرفته است.

به عنوان مثال، با خرید از تمامی مشاغل پذیرنده بیت کوین، خریدار بیت کوین پرداخت خواهد کرد و صرافی Coincaex معادل بیت کوین را در لمپیرا، واحد پول هندوراس به صاحبان بیزینس پرداخت خواهد نمود.

روبن کارباخال ولاسکوئز، استاد دانشگاه فن آوری نیز به نقل از رویترز اظهار داشته است که شهروندان ساکن سانتا لوسیا برای استفاده و مدیریت معاملات ارز دیجیتال، ادغام ارزهای دیجیتال در بیزینس خود در منطقه و ایجاد توریسم دیجیتال آموزش های لازم را خواهند دید.

همچنین گروه بلاک چینی TGU مستقر در پایتخت هندوراس اولین دستگاه خودپرداز بیت کوین را ماه گذشته در هندوراس نصب کرده است. بر اساس گزارش رویترز، این دستگاه که "la bitcoinera" نام دارد به کاربران اجازه می دهد بیت کوین و اتریوم را با ارز لمپیرا خریداری نمایند.