راه اندازی اپلیکیشن متاورسی Horizon Worlds متا در اسپانیا و فرانسه

راه اندازی اپلیکیشن متاورسی Horizon Worlds متا در اسپانیا و فرانسه
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت متا، فیسبوک سابق، خدمات اپلیکیشن متاورس خود، Horizon Worlds یا دنیای افقی را در اسپانیا و فرانسه توسعه خواهد داد. این اقدام بخشی از برنامه توسعه متا برای ارائه خدمات متاورسی به کشورهای بیشتری در اروپا تا پایان سال جاری بوده است. این اپلیکیشن در سال 2020 تنها در دسترس کاربران منتخب بوده و در دسامبر 2021 خدمات خود را در بازارهای ایالات متحده و کانادا عمومی کرده است.

براساس اعلامیه متا پس از راه اندازی یکی از اصلی ترین برنامه های متاورس خود در اسپانیا و فرانسه، هم اکنون تمامی شهروندان بالای 18 سال این کشورها با استفاده از یکی از هدست های واقعیت مجازی فروخته شده توسط متا، امکان بهره مندی از این سرویس را خواهند داشت.

بدین ترتیب Horizon Worlds امکان تجربه در دنیای واقعیت مجازی را برای کاربران فراهم خواهد نمود و کاربران از طریق یک آواتار قابل تنظیم می ‌توانند از دیگر متاورس های ایجاد توسعه دهندگان و تجربیات توسعه ‌یافته دیگر شرکت ‌ها دیدن نمایند.

اپلیکیشن متاورسی شرکت متا پس از راه اندازی عمومی برای کاربران ایالات متحده و کانادا، پلتفرم خود را برای مشتریان مستقر در بریتانیا، ایرلند و ایسلند نیز در سال جاری باز کرده است.

برنامه های متاورسی متمرکز در اسپانیا

اسپانیا پس از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در ساخت یک مرکز داده بزرگ در منطقه Talavera de la Reina، اهمیت ویژه ای برای شرکت متا پیدا کرده است. خاویر اولیوان، معاون محصولات و زیرساخت کراس متا در این خصوص اظهار داشته است که اسپانیا در خط مقدم فن آوری اروپا قرار دارد و این کشور از داشتن دو قطب فنی و قوی بارسلونا و مادرید سود می برد.

شرکت متا همچنین پیش از این اعلام کرده است که برای ساخت اپلیکیشن متاورسی بارسلونا و مادرید با این دو باشگاه همکاری کرده و اسپانیا را در مرکز برنامه های خود قرار داده است. علاوه بر این، شرکت متا در حال ساخت یک مرکز متاورسی جدید در مادرید است و بزودی از راه اندازی آن رونمایی خواهد کرد. 

از دیگر پروژه متاورسی اسپانیاMetaverse Lab است که شرکت متا با مشارکت Telefonica در حال ساخت و گسترش آن می باشد. هدف از ساخت این مرکز متاورسی ترغیب شرکت های تجاری بزرگ به تولید محصولات مبتنی بر متاورس می باشد.

همچنین همزمان با گسترش فن آوری متاورس در کشور، دولت اسپانیا از متا درخواست کرده است که در مورد مدیریت داده‌ های کاربران قوانین داده اسپانیا را در نظر گرفته و مطابق مقررات رفتار نمایند. به گزارش رسانه های محلی، پدرو سانچز، رئیس جمهور اسپانیا تاکید کرده است که داده های مردم اسپانیا باید در اسپانیا بماند و طبق قوانین محلی پردازش شود.
 

تگ ها