راه اندازی بورس اوراق بهادار دیجیتال در کره جنوبی

راه اندازی بورس اوراق بهادار دیجیتال در کره جنوبی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کره جنوبی در حالی که موضع خود را در قبال ارزهای دیجیتال به وضوح بیان کرده است با انتشار بیانیه ای در 8 سپتامبر از اقدامات تنظیم کننده مالی کشور در راستای راه اندازی بازار اوراق بهادار دیجیتال متمایز رونمایی کرده است. این بورس یک نهاد مجزا از بورس سهام مرکب کره جنوبی، KOSPIخواهد بود.

کره جنوبی این حرکت را با هدف نهادینه کردن و ترویج ارزهای دیجیتال در این کشور انجام داده است. علاوه بر این، بازار اوراق بهادار دیجیتال پیش ‌بینی شده، توکن‌ هایی را خواهد پذیرفت که از بلاک چین برای نشان دادن حقوق مالکیت یا ارزش دارایی استفاده می ‌کنند. این توکن ها همچنین باید به عنوان اوراق بهادار الکترونیکی ثبت شوند.

کمیسیون خدمات مالی کره جنوبی، FSCضمن اشاره به نقض قانون اطلاعات مالی خاص توسط 16 صرافی ارزهای دیجیتال خارجی که اخیرا خدمات آنها را متوقف کرده است، اظهار داشت که طبق بیانیه؛ صرافی ارز دیجیتال KRX کره جنوبی بازار اوراق بهادار دیجیتال را تحت نظر FSC اداره خواهد کرد و شرکت های امنیتی به عنوان ارائه دهنده معاملات عمل خواهند نمود.

علاوه بر این، فهرست توکن های اوراق بهادار درخواست شده توسط ناشر یا از طریق کارگزاری باید توسط سپرده گذاری اوراق بهادار کره بررسی و ثبت شود. حجم کل توکن های فهرست شده نیز توسط مخزن مدیریت خواهد شد. توکن ها به همان شیوه اوراق بهادار فعلی برای حمایت از سرمایه گذاران توزیع خواهند شد. علاوه بر این، تعداد کمی از معاملات خارج از بورس نیز در ابتدا مجاز به معامله خواهند بود و به مرور تحت ارزیابی مجریان بورس دیجیتال قرار خواهند گرفت.

دولت رئیس جمهور یون سوک یول در اوایل سال 2022 اعلام کرده است که برای قانونی کردن فروش توکن های امنیتی و توسعه اولیه کوین ، ICO تلاش خواهد کرد. با وجود حمایت گسترده دولت، شرکت ‌های بزرگ اوراق بهادار کره جنوبی از جمله NH، KB و Shinhan نیز مبادلات دارایی های دیجیتال خود را در نیمه اول سال 2023 راه‌ اندازی خواهند نمود.

کره جنوبی و ارزهای دیجیتال
کره جنوبی با وجود اینکه یکی از جامع ترین چارچوب های قانونی برای صنعت بیت کوین را دارد. بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال در سال 2021 با دستور دولت برای ارائه گواهینامه ISMS کشور را ترک کرده اند. از 35 ارائه ‌دهنده دارایی دیجیتال فقط پنج صرافی ارز دیجیتال UpBit، Coinone، Gopax، Korbit و Bithumb. به صورت محلی ثبت نام کرده ‌اند. صرافی های ارز دیجیتال فوق ارائه دهنده بیش از 99 درصد معاملات دیجیتال در کشور می باشند.

همچنین فروپاشی اخیر اکوسیستم ترا دلیل اصلی تنظیم مجدد مقررات ارزهای دیجیتال در کشور بوده است. سقوط استیبل کوین الگوریتمی UST نه تنها در مارکت دیجیتال بلکه در بین رگولاتورهای جهانی نیز موجی ایجاد کرده و باعث افزایش نظارت بر دارایی های دیجیتال شده است.
 

تگ ها