راه اندازی صندوق 100 میلیون دلاری Old Fashion Research

راه اندازی صندوق 100 میلیون دلاری Old Fashion Research
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Old Fashion Research (OFR)، شرکت VC که توسط کارمندان سابق بایننس تأسیس شده است، راه اندازی صندوق دیجیتال جدیدی را در بحبوحه رکود فعلی بازار اعلام کرده است. این صندوق که 100 میلیون دلار در اختیار دارد، منابع موجود را بر روی سرمایه ‌گذاری‌ های متاورسی و انتقال پروژه‌ های دیجیتال به بازارهای نوظهور در مناطقی مانند آمریکای لاتین متمرکز خواهد کرد.

شرکت ‌های سرمایه ‌گذار ریسک پذیر یا VC، گروهی از سرمایه گذاران می باشند که بر روی شرکت ‌های کوچک با پتانسیل رشد بالا (استارت آپ ها) سرمایه ‌گذاری می کنند. این شرکت‌ ها پول قرض نمی‌ دهند بلکه در شرکت‌ های استارت آپی سرمایه ‌گذاری می ‌کنند که البته دارای ریسک فراوانی است، از این رو این شرکت ها بنام شرکت ‌های سرمایه ‌گذار ریسک پذیر نامیده می شوند.
این شرکت که نام آن از کوکتل معروف، OFR گرفته شده است، راه اندازی صندوق جدید مبتنی بر ارز دیجیتال را برای تمرکز بر حوزه متاورس و افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در بازارهای نوظهوری از جمله آمریکای لاتین و آفریقا را اعلام کرده است.

لینگ ژانگ، یکی از شرکای مدیریت OFR، در مصاحبه با Techcrunch اظهار داشت؛ OFR مشتاق کار با توسعه دهندگان فن آوری برای طولانی مدت می باشد و تمرکز بیشتر شرکت بر نیمکره جنوبی خواهد بود. البته شرکت OFR تمام بازارهای نوظهور را مورد هدف توسعه خدمات خود قرار خواهد داشت، اما هدف و چشم انداز شرکت تسریع پذیرش در آمریکای لاتین خواهد بود.

عملیات توسعه خدمات در شرایط فعلی بازار

این صندوق بزرگترین صندوق سرمایه گذاری است که شرکت OFR تاکنون راه اندازی کرده است. همچنین شرکتOld Fashion Research چندین شرکت را در صفحه سرمایه‌ گذاری پرتفولیوی خود فهرست کرده است که این شرکتها شامل پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاک چینNansen، صرافی ‌های ارزهای دیجیتال Woo وMEXC Global، و گروه ‌های لایه 2 بلاک چینی مانندBoba Network می باشند.

به گفته ژانگ منابع سرمایه گذاری های صندوق از شرکای محدودی تشکیل شده که با توسعه و رونق فضای فن آوری و ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت. وی افزود که شرکت های بیشتری به تکامل فن آوری علاقه مندند ولی با توجه به اتفاقات اخیر اکوسیستم ترا ترس بازار روی این حوزه تاثیر گذاشته است.

وی اظهار داشت با همه موانع ذکر شده هنوز هم بسیاری از شرکت های VCبه دنبال راه هایی برای سرمایه گذاری در پروژه های دیجیتال می باشند. از نظر وی حوزه دارایی های دیجیتال خود انقلابی در دنیای سرمایه داری است و دیگر تمرکز سرمایه گذاری ها از بالا به پایین نیست.

براساس اظهارات مدیران Old Fashion Research در خصوص سرمایه گذاری در دوران رکود و نوسانات صنعت ارزهای دیجیتال، وضعیت فعلی برای VCهایی که می ‌خواهند وارد این فضا شوند، مفید می باشد، زیرا پروژه‌ ها ارزش‌ های ارزان‌ تر و معقول ‌تری را ارائه می ‌دهند.
 

تگ ها