راه اندازی صندوق 500 میلیون دلاری بایننس لبز در استارت اپ های وب3

راه اندازی صندوق 500 میلیون دلاری بایننس لبز در استارت اپ های وب3
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، راه اندازی صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر، VC خود را اعلام کرده است. بایننس لبز، زیرمجموعه سرمایه گذاری VC صرافی ارزهای دیجیتال، 500 میلیون دلار برای راه اندازی این صندوق جمع آوری کرده است که در وب 3 و استارت آپ های بلاک چین سرمایه گذاری خواهند کرد. این صندوق صرف حمایت از پروژه‌ های مستعد حوزه فن آوری خواهد شد و طی سه مرحله اجرا خواهد شد.

بایننس لبز، شرکت زیر مجموعه سرمایه ‌گذاری این شرکت، روز چهارشنبه،1 ژوئن اعلام کرد که با حمایت شرکت های DST Global ، Breyer Capital،  Whampoa Group و همچنین دفاتر و سازمان‌ های فاش نشده دیگر، 500 میلیون دلار برای اولین صندوق راه ‌اندازی خود جمع ‌آوری نموده است.

براساس اظهارات چانگ پنگ ژائو مدیرعامل بایننس، هدف صندوق سرمایه گذاری که به تازگی راه اندازی شده است، کشف و حمایت پروژه های بکر و ساپورت بنیانگذاران مستعد با پتانسیل ایجاد و هدایت شبکه وب 3 در سراسر حوزه دیفای، توکن های NFT، گیمیمنگ، متاورس و موارد دیگر می باشد.

سرمایه ‌گذاری صندوق 500 میلیون دلاری بایننس لبز در شرکت‌ های منتخب در 3 مرحله آماده ‌سازی اولیه یا انکوباسیون، اقدامات و سرمایه گذاری مراحل اولیه و رشد مرحله آخر ارائه خواهد شد.
محبوبیت ارزهای دیجیتال باعث علاقمندی افراد بیشتری به حوزه بلاک چین و وب 3 شده است. برای مثال شرکت های سرمایه گذاری با سابقه ای مانند Silver Lake و SoftBank  علاقمند به ورود در این حوزه بوده و آمادگی خود را برای همکاری با بایننس لبز اعلام کرده اند.

اقدامات بایننس در راستای گسترش خدمات در حوزه فن آوری

بایننس لبز قصد دارد با هدف ترکیب رسانه های اجتماعی و وب 3 سهمی از توییتر را در اختیار داشته باشد. علاوه بر آن، در راستای حمایت از تصمیم ایلان ماسک برای خرید توییتر، شرکت بایننس لبز قصد دارد 500 میلیون دلار از سهام توییتر را خریداری نماید.

با وجود سقوط سهام و سقوط استیبل کوین TerraUSD، شرکت سرمایه ‌گذاری بایننس نقطه عطف جدیدی در صنعت دیجیتال آغاز کرده و با سرمایه گذاری در شرکت های مستعد رشد احتمالا آینده فن آوری را ازآن خود خواهد کرد. این اقدام بایننس لبز پس از اعلام خبر سرمایه گذاری Andreessen Horowitz  در هفته گذشته با مبلغ سرمایه  4.5 میلیارد دلار و با تمرکز بر روی وب 3 صورت گرفته است.
شرکت سرمایه گذاریVC  بایننس لبز در تلاش است تا از افت اخیر دارایی های دیجیتال برای کشف بازیگران مستعد بازار استفاده کند.

کن لی، مدیر اجرایی سرمایه گذاری و M&A بایننس لبز نیز اظهار داشت که شرکت سرمایه گذاریVC  بایننس لبز بدنبال پروژه هایی با پتانسیل رشد اکوسیستموب 3 می باشد.وی افزود این پروژه ها احتمالا از میان پروژه های زیرساخت ها، توکن های غیرقابل تعویض و سازمان های مستقل غیرمتمرکز انتخاب خواهند شد. همچنین براساس تخمین کارشناسان بایننس در حال حاضر حدود 300.000 تا 500.000 توسعه دهنده وب 3 فعال وجود دارد که احتمالا باعث رشد و توسعه این حوزه در آینده نزدیک خواهند شد. در سال گذشته، بایننس، سرمایه گذاری با ارزش سهام داشته است اما این اولین باری ست که این شرکت به طور رسمی یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر با سرمایه خارجی راه اندازی کرده است.
 

تگ ها