راه اندازی نمایشگاه NFT هنرمندان ایرانی

راه اندازی نمایشگاه NFT هنرمندان ایرانی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایرانی، نخستین رویداد معرفی آرتانیوم، مارکت اختصاصی NFT هنرمندان ایرانی بر پایه اتریوم؛ با حضور پرویز کلانتری، ابراهیم حقیقی و علی ‌اکبر صادقی از روز جمعه 7 مرداد در نمایشگاه‌ و سالن اجتماعات خانه هنرمندان ایرانی در تهران افتتاح خواهد شد و در صورت استقبال بازدید تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی خانه هنرمندان برنامه ‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. از جمله این برنامه های برپایی نمایشگاه NFTکالکشن آثار پرویز کلانتری به نام فلکلوریک پرفورمنس که شامل 12 مجموعه دیده نشده از این هنرمند می باشد، همچنین برگزاری نمایشگاه NFT دیگری که شامل آثار متشکل از لوگوها، پوسترهای فیلم و تئاتر طراحی شده هنرمندانی از جمله ابراهیم حقیقی و علی ‌اکبر صادقی از دیگر برنامه های خانه هنرمندان برای بازدیدکنندگان می باشد.

برگزاری کنفرانس هیبرید آنلاین و آفلاین درخصوص ارتباط و اشتراکات بین NFT و هنر، چیدمان هنر مولد با توانایی تعامل همزمان با 25 نفر، نمایش آثار در بستر متاورس، امکان تجربه VR برای حاضران، نمایش کاراکترهای متحرک آثار پرفورمنس 12 اقلیم ایرانی پرویز کلانتری به روش سه بعدی، همچنین جلسات مرتبط با همایش بصورت آنلاین و آفلاین از دیگر برنامه های خانه هنرمندان است که با همراهی میهمانان و هنرمندان ایرانی برگزار خواهد شد.

همچنین حضور فردی سانچز دبیر بخش بین ‌الملل سازمان جهانی حقوق مالکیت فکری، WIPO به‌ صورت آنلاین به‌ عنوان طراح کالکشن NFT در این رویداد قطعی شده است.

مسیر توسعه NFT در ایران

براساس توضیحات مدیر توسعه مارکت  NFTایرانی،NFT  قرارداد هوشمندی است که با استفاده از پلتفرم ‌های اپن سورس و قابل دانلود در دسترس کاربران دیجیتال می باشد. پس از ایجاد ان اف تی می‌ توان آنرا ذخیره یا در قالب یک دارایی دیجیتال در شبکه بلاک ‌چینی مانند اتریوم منتشر نمود.

هر دارایی دیجیتال می تواند به خواست سازنده و طراح آن تبدیل‌ به یک NFT شود. برای مثال آثار هنرمندان نقاش یا مقالات علمی  ISIپژوهشگران یا بلیت ‌های کنسرت‌ متعلق به یک خواننده از جمله این موارد می باشند.
براساس اظهارات مدیر توسعه مارکت NFT ایرانی، هدف از ایجاد بازار ان اف تی ایرانی گسترش فن آوری های نو آورانه در جامعه هنرمندان ایرانی و همچنین شناساندن آثار هنرمندان ایرانی به جامعه جهانی از دیگر دلایل توسعه این مارکت بوده است.

پیش از این نیز هنرمندان ایرانی مستقر در لس آنجلس از پلتفرم MetaMural خود رونمایی کرده اند. پلتفرم MetaMural خلاء بین دنیای هنر و حوزه NFT را پر می کند و اولین بلاک چین در سراسر جهان است که به صنعت اجازه می دهد تا موسیقی دانان و آژانس های هنری را تحت یک سیستم یکپارچه حمایت نمایند.

تگ ها