راه اندازی پلتفرم جدید NFT فیفا

راه اندازی پلتفرم جدید NFT فیفا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فیفا، هیئت مدیره جهانی فوتبال همزمان با برنامه ریزی برای جام جهانی در حال راه اندازی یک پلتفرم NFT است. پلتفرم جدید فیفا با همکاری الروند توسعه خواهد یافت. براساس توضیحات فیفا، این پلتفرم احتمالا تا پایان ماه سپتامبر راه اندازی خواهد شد و تمرکز اصلی پلتفرم دسترسی آسان، فراگیر و ارزان کاربران به خدمات این سازمان همزمان با برگزاری جام جهانی در قطر می باشد.

براساس اظهارات مدیر ارشد تجارت فیفا، رومی گای؛ توسعه پلتفرم ان اف تی فیفا احتمالا باعث رضایت بیشتر هواداران فوتبال در سراسر جهان خواهد شد. همچنین توسعه  NFTو بازی برای کسب درآمد بخش مهمی از آینده صنعت دیجیتال خواهد بود. پلتفرم NFT فیفا با همکاری شبکه بلاک چینی الروند توسعه خواهد یافت با انتشار عمومی این خبر قیمت ارز دیجیتال الروند در چند ساعت اخیر 3 درصد افزایش یافته است.

در ماه می، شبکه الروند همکاری خود را با سازمان فیفا اعلام کرد و اظهار داشت که توسعه بلاک چین فیفا تا سال آینده، تا زمان برگزاری جام جهانی بانوان ادامه خواهد داشت. با این حال، از آنجایی که سال 2022 مشارکت‌ های دیجیتال ورزشی نسبتا کند بوده است، این بلاک چین به جای ایجاد شبکه گسترده و امیدوار به ماندگاری به وضوح رویکرد محدود و تعریف‌ شده ‌تری را برای قراردادهای مشارکتی اتخاذ کرده است. 

توسعه اکوسیستم بلاک چین در فعالیت های ورزشی بجز چند مورد جزئی در شطرنج و مسابقات هواپیماهای بدون سرنشین نسبتا کند بوده است. با این حال توسعه دهندگان این پلتفرم امیدوارند که سیستم جدید جمع آوریNFT مورد استقبال بسیاری از هواداران ورزشی قرار گیرد.

توسعه فن آوری دیجیتال در ورزش 

از بلاک چین می توان برای ساخت پلتفرم های تعامل طرفداران ورزشی استفاده کرد. تیم ‌ها و باشگاه‌ های ورزشی می‌ توانند اپلیکیشن های وفاداری خود را روی این پلتفرم ‌ها ایجاد کنند. آنها می توانند به حامیان برای تولید و به اشتراک گذاری محتوا و جمع آوری امتیاز یا جوایز پاداش دهند.

طبق اظهارات کارشناسان، صنعت دیجیتال احتمالا از این پس سریع ‌ترین رشد را در بخش تبلیغات ورزشی خواهند داشت. همچنین این صنعت ارزش زیادی برای لیگ ‌ها و ورزشکاران در سراسر جهان دارد و احتمالا با گسترش بیشتر باعث افزایش چند برابری درآمد آنها خواهد شد. 

از سوی دیگر با جهانی شدن رویدادهای ورزشی؛ مدیران برگزاری لیگ ‌ها ورزشکاران حرفه‌ ای به دنبال تعامل بیشتر با مخاطبان خود می باشند، به نظر می رسد گسترش فن آوری دیجیتال از جمله ایجاد مارکت های NFT و توسعه متاورس روند برگزاری رویدادهای ورزشی کنونی را کاملا تغییر خواهد داد.

در همین راستا، صرافی ارز دیجیتال کوین بیس در ماه اکتبر قراردادی رسمی با لیگ بسکتبال NBA مردان و زنان و G.League با هدف گسترش خدمات دیجیتال در رویدادهای ورزشی امضاء کرده است.


 

تگ ها