راه اندازی کیف پول متاورسی Meta Pay توسط مارک زاکربرگ

راه اندازی کیف پول متاورسی Meta Pay توسط مارک زاکربرگ
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

متا، نام کیف پول دیجیتال فیسبوک پی خود را به متاپی تغییر داده است و این تغییر را «اولین گام» به سمت ایجاد کیف پول دیجیتال برای نسخه متاورسی خود خوانده است. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، پستی در فیس بوک منتشر کرد و اظهار داشت که متا پی جایگزین فیس بوک پی خواهد شد.

متاپی، پلتفرم متاورسی متا دارای ویژگی های بیشتری از فیسبوک پی خواهد بود و کاربران امکان مدیریت هویت، دارایی و نحوه پرداخت خود را در امنیت کامل خواهند داشت. همچنین اماکن انتقال تراکنش ها از طریق متا پی به فیس بوک، اینستاگرام، واتس اپ، مسنجر و سایر پلتفرم های پشتیبانی شده در دسترس خواهند بود.

طبق اظهارات مارک زاکربرگ، کاربران می ‌توانند از متا پی متاورسی برای خرید محصولات هنری، فیلم، موسیقی، لباس دیجیتال، بلیط های مجازی و کسب تجربه استفاده نمایند.

اهداف ایجاد Meta Pay

امکان ایجاد بازار بکر و بزرگی از سازندگان که در متا پی تعامل خواهند کرد از اهداف اساسی ایجاد این پلتفرم بوده است، همچنین تسهیل خدمات پرداخت های دیجیتال از دیگر اهداف توسعه دهندگان کیف پول دیجیتال متاورسی متا پی خواهد بود. همچنین متا اظهار داشته که توکن های غیر قابل تعویضNFT، خود را نیز بزودی معرفی خواهد کرد.

متا با سرمایه گذاری در متاورس از اولین های حوزه متاورس بوده است. این شرکت میلیاردها دلار برای تحقیق و توسعه متاورس سرمایه گذاری کرده است، اما تا کنون محصول قابل توجه ای برای ارائه نداشته است.

با این حال به نظر می رسد این روند احتمالا به زودی تغییر خواهد کرد، متا در حال حاضر در حال  توسعه پروژه متاورسی آزمایشی با خلبانان هنگ کنگی برای ادغام صنعت هوانوردی با متاورس می باشد. شرکت متا به پتانسیل فن آوری متاورس اعتقاد داشته و سخت در تلاش است تا اولین و بزرگترین محرک متاورس باشد.

توافق متا و مایکروسافت درخصوص Open Standards

در آغاز هفته آخر ژوئن، مایکروسافت، متا، اپیک گیمز و 33 شرکت دیگر توافق کردند که بر روی استانداردهای باز یا Open Standards متاورس همکاری نمایند. این گروه که انجمن استانداردهای متاورسی نامیده می شود، روی ایجاد استانداردهای باز و قابل تعامل برای فن آوری های واقعیت افزوده و مجازی، لند فضایی و فن آوری سه بعدی کار خواهد کرد.

استانداردهای باز یا Open Standards استانداردهایی هستند که در دسترس عموم قرار می گیرند و از طریق یک فرآیند مشترک و اجماع ایجاد یا تایید و حفظ می شوند. استانداردهای باز قابلیت همکاری و تبادل داده ها را بین محصولات یا خدمات مختلف تسهیل می کنند و برای پذیرش گسترده در نظر گرفته می شوند. در واقع استاندارد باز استانداردی است که به صورت رایگان برای پذیرش، اجرا و به روز رسانی در دسترس می باشد؛ چند نمونه معروف از استانداردهای باز XML، SQL و HTML می باشند.

مایکروسافت و متا اهداف بسیار روشن و متمایزی برای دستیابی به آینده متاورسی خود را دارند، این دو با مجموعه ‌ای از شرکت ‌ها در راستای ایجاد یک تجربه متاورسی باز برای کاربران همکاری خواهند نمود.

تگ ها