رتبه سوم ونزوئلا در پذیرش ارزهای دیجیتال طبق گزارش سازمان ملل

رتبه سوم ونزوئلا در پذیرش ارزهای دیجیتال طبق گزارش سازمان ملل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش سازمان ملل، ونزوئلا، یکی از اولین کشورهای آمریکای لاتین است که بر اساس برخی استانداردها مساعد برای تجارت دیجیتال در نظر گرفته شده و رتبه سوم را در پذیرش ارزهای دیجیتال کسب کرده است. این گزارش که ماه گذشته منتشر شد، بیان می‌کند که اکوسیستم ارزهای دیجیتال بین سپتامبر 2019 تا ژوئن 2021 با 2300 درصد رشد مواجه بوده و همه ‌گیری کووید19 یکی از کاتالیزورهای اصلی این رشد بوده است.

گزارش منتشر شده توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد نشان می دهد که ونزوئلا در بین کشورهایی که بیشترین پذیرش ارزهای دیجیتال را دارند، پس از روسیه و اوکراین در رتبه سوم قرار گرفته است. این گزارش که به دلایل رشد و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال نیز می پردازد، نشان می دهد که 10.3 درصد از شهروندان ونزوئلایی دارای ارزهای دیجیتال می باشند.

روسیه با 11.9 درصد از جمعیت مالک دارایی های دیجیتال در رتبه دوم این فهرست و اوکراین با 12.7 درصد در رتبه اول قرار گرفته اند. طبق گزارش پذیرش ارزهای دیجیتال با شرایط ژئوپلیتیک و اقتصادی این کشورها ارتباط مستقیمی داشته است.

همچنین طبق گزارش سازمان ملل، کشورهای در حال توسعه از تجارت ارزهای دیجیتال استقبال بیشتری کرده‌ اند، از 20 کشور در حال توسعه، 15 کشور بر اساس استانداردهای سازمان ملل متحد واجد شرایط پذیرش بوده اند.

دلایل رشد و پذیرش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه

این مطالعه همچنین دلایل رشد ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه را توضیح داده است. براساس مطالعات سازمان ملل همه گیری کووید19 نقش مهمی در پذیرش ارزهای دیجیتال داشته است.

براساس توضیحات گزارش ارائه شده سازمان ملل متحد، در طول همه ‌گیری، هزینه ‌های بالای خدمات حواله سنتی در طول قرنطینه به دلیل اختلالات مرتبط افزایش یافت و از آنجایی که استفاده از ارزهای دیجیتال از نظر قیمت و سرعت کانال جذابی است و ارسال حواله از طریق آن بسیار راحت است، بسیاری از افراد ترجیح دادند که از آن استفاده کنند که این اقدام منجر به افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال شده است.

از سوی دیگر شهروندان کشورهای در حال توسعه از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم استفاده می کنند که این دومبن دلیل اصلی رشد و پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است. برای مثال کشورهایی مانند آرژانتین و ونزوئلا که با دوره‌ های تورمی سختی روبرو بوده ‌اند، در رتبه ‌بالای پذیرش ارز دیجیتال قرار دارند.

همچنین گسترش و پذیرش ارزهای دیجیتال منجر به واکنش نظارتی دولت ها شده است. ونزوئلا در حال حاضر یک چارچوب قانونی نسبتاً شفاف برای ارزهای دیجیتال دارد که استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال را به عنوان فعالیت های قانونی معرفی می کند. اوکراین و روسیه نیز در حال ایجاد قوانین واضح برای استفاده از ارزهای دیجیتال می باشند.

تگ ها