رشد انفجاری کاردانو

رشد انفجاری کاردانو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ADA، توکن زیربنای بلاک چین کاردانو، در 24 ساعت گذشته در بحبوحه بهبود بازار ارزهای دیجیتال، بیش از 12 درصد افزایش یافته است. کاردانو در هفته گذشته به دلیل ترکیبی از عوامل بنیادی و فنی صعودی بوده، به طور گسترده از همتایان خود عملکرد بهتری داشته است.

ارزهای دیجیتال تا حد زیادی در روز دوشنبه، 06 ژوئن صعودی بوده اند. پس از اتفاقات ماه می در خصوص سقوط اکوسیستم ترا این اولین بهبودی است که تقریبا ارزش تمام ارزهای دیجیتال افزایش یافته است و احساسات سرمایه گذاران بازار نیز مثبت بوده است. بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار، بیت کوین سطح 31400 دلار را پس گرفت که در یک روز بیش از 5.74 درصد افزایش یافته است. اتریوم نیز در همان بازه زمانی بیش از 5.79 درصد افزایش یافت.

در همین حال، کاردانو در میان ده ارز دیجیتال بزرگ در روز گذشته تا 12.04 درصد افزایش یافته و هم اکنون با 0.6224 دلار معامله می شود. این دارایی دیجیتال اکنون ششمین ارز دیجیتال پرارزش بازار با 21 میلیارد دلار می باشد. همچنین افزایش چشمگیری در حجم معاملات کاردانو در صرافی های بزرگ ارزهای دیجیتال وجود داشته است. حجم معاملات آن در 24 ساعت گذشته حدود 1.2 میلیارد دلار بوده که 162.56 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

دلایل افزایش قیمت کاردانو

کاتالیزورهای اساسی اصلی که باعت افزایش قیمت کاردانو بوده است، افزایش فعالیت DeFi و نزدیکتر شدن زمان هارد فورک Vasilکاردانو بوده اند. کاردانو پیش از این با اجرای فورک Alonzo در آگوست 2021 در مدت یک ماه پس از ورود کوین به فضای برنامه غیرمتمرکز با آلونزو، بیش از 100 درصد افزایش یافت. تقریباً 93 برنامه غیرمتمرکز در حال حاضر در کاردانو از زمان این هارد فورک ساخته شده است و بسیاری از این برنامه ها در حال افزایش فعالیت خود می باشند.

بلاک چین اثبات سهام،PoSلایه 1 نیز اخیراً استیبل کوین Djed خود را معرفی کرده و مجموعه ‌ای از طرح های بهبود کاردانو (CIP) را منتشر نموده است که هدف آنها سریع ‌تر و ارزان‌تر کردن تراکنش ‌هاست. علاوه بر این، انتشار دارایی های بومی در کاردانو افزایش یافته است. داده ها نشان می دهد که اکنون بیش از پنج میلیون دارایی در بلاک چین کاردانو ایجاد شده است.

علاوه بر آن، کاردانو با جذب توجه سرمایه گذاران نهادی باعث شده این سرمایه گذاران حتی دارایی های بیت کوین و اتریوم خود را به کاردانو تبدیل کنند زیرا به پتانسیل بالای آن در آینده اعتقاد دارند. این افزایش علاقه نهنگ ها به کاردانو در روند صعودی اخیر کوین نقش اساسی داشته است. همچنین علیرغم جهش صعودی امروز، کاردانو همچنان تقریباً 80 درصد زیر اوج قیمتی 3.09 دلاری خود در سپتامبر 2021 معامله می شود. طبق پیش ‌بینی قیمت کاردانو از WalletInvestor، کاردانو می ‌تواند در مدت 12 ماه به 1.52 دلار برسد.