رشد صنعت گردشگری السالوادور به لطف بیت کوین

رشد صنعت گردشگری السالوادور به لطف بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

نایب بوکله، رئیس‌ جمهور السالوادور اخیرا درخصوص افزایش تعداد گردشگران با وجود مارکت نزولی ارزهای دیجیتال توضیحاتی ارائه کرده است. براساس اظهارات وی؛ کشور السالوادور به همراه 14 کشور دیگر در فهرست رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری قرار گرفته اند که عمدتا این رتبه بندی به دلیل پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی و ترویج ورزش هایی مانند موج سواری در این کشور بوده است.

نایب بوکله معتقد است که تنها تعداد انگشت شماری از کشورها توانسته اند گردشگری خود را به سطوح قبل از همه گیری بازگردانند و درباره کشور السالوادور رشد صنعت گردشگری به ویژه مدیون پذیرش بیت کوین بوده است. پیش از این نیز مورنا والدز، وزیر گردشگری نیز در مصاحبه ای در ماه آوریل اظهار داشته است که صنعت توریسم به لطف قانونی کردن بیت کوین 30 درصد رشد کرده است.

طبق گزارش رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری، UNWTOاز ژانویه تا می سال جاری تنها سه منطقه از قاره آمریکا از جمله سنت لوسیا با 21 درصد، السالوادور با 6 درصد و مکزیک با 3 درصد در این رتبه بندی قرار داشته اند.

از جمله مناطق دیگر برگزیده شده در فهرست رتبه بندیUNWTO، کرواسی، ترکیه، سودان، پاکستان، مقدونیه، رومانی و صربستان بوده اند که براساس پیش بینی آژانس جهانی گردشگری؛ ورود توریست بین المللی به این کشورها در سال جاری به سطح قبل از همه گیری باز خواهد گشت.

همچنین براساس اظهارات کارشناسان گردشگری UNWTO، با افزایش گردشگری در کشورهایی مانند السالوادور، این کشور ها با چالش هایی از جمله کمبود کارکنان صنعت گردشگری، ازدحام شدید فرودگاه ها و تاخیر و لغو پروازها مواجه خواهند شد که می تواند بر ارقام گردشگری این کشورها تأثیر بگذارد.

رئیس ‌جمهور السالوادور همچنین با ارائه داده ‌های گوگل در مورد تحرکات گردشگری اظهار داشته است که این کشور با فعالیت ‌های گردشگری بیش از حد انتظار مواجه بود است. در پایان ماه جولای، وزیر دارایی السالوادور، الخاندرو زلایا اظهار داشت که تعهد کشور به بیت کوین خدمات شمول مالی را به تمام نقاط کشور گسترش داده و باعث جذب بیشتر گردشگر شده است.

پذیرش و گسترش فن آوری بیت کوین

براساس اظهارات کارشناسان؛ با وجود شرایط سخت قانونی کردن بیت کوین در مارکت نزولی کنونی، نایب بوکله تاکنون روی موضع خود ایستادگی کرده است. به گفته نایب بوکله؛ گسترش و پذیرش فن آوری های جدید تقریبا همیشه با مقاومت مردم روبرو بوده است، برای مثال در گذشته نه چندان دور بسیاری از مردم از فن آوری های جدیدی از جمله وب سایت ها ترس داشته اند.

به گفته کارشناسان؛ نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور با تبدیل بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال قانونی شرط بندی بزرگی انجام داده است و این اقدام کشور کوچک السالوادور را در سراسر سال 2021 و 2022 در صدر اخبار قرار داده است.