رشد 400 درصدی توکن های متاورس با وجود مارکت نزولی

رشد 400 درصدی توکن های متاورس با وجود مارکت نزولی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش جدیدKraken Intelligence ، توکن‌ های متاورس یکی از تنها دو دسته رمزارزهایی هستند که سال به سال شاهد رشد قیمت خود بوده اند. توکن ‌های متاورسی در شرایط نزولی کنونی، تقریباً 400 درصد نسبت به سال گذشته، عملکرد بسیار بهتری از دیگر دسته های ارزهای دیجیتال داشته اند.

بر اساس داده ‌های گزارش بازار می 2022 توسطKraken Intelligence، پیشروترین دستاوردها شامل دیسنترالند با 41 درصد، سند باکس با 470 درصد، اکسی اینفینیتی با 511 درصد و استپن با 746 درصد بوده اند، توکن های متاورس را می توان برای پرداخت هزینه، خرید زمین و مشارکت در مدل‌ های حاکمیتی استفاده نمود.

رونق NFT در سال 2021 نه تنها توجه جریان اصلی را به سرمایه گذاری در هنر دیجیتال جلب کرده است، بلکه علاقمندی به حوزه متاورس دیجیتال را نیز رایج کرده است. طبق گزارش Kraken Intelligence، حوزه متاورس دیجیتال نحوه ارتباط افراد را با حوزه ارزهای دیجیتال تغییر می ‌دهد.

بالاترین دسته بعدی برای سود سال به سال، توکن های مبادله ای بودند که 6 درصد افزایش یافته اند. همه دسته‌ های دیگر شاهد عملکرد منفی قیمت در همان دوره زمانی بودند که از 13 درصد برای بیت کوین تا 72 درصد برای دیفای متغیر بوده است. بیشترین افزایش مربوط به حوزه متاورس بوده که در یک سال 400 افزایش یافته اند.

نوسانات حوزه گیمینگ و NFT

بازی‌ های مبتنی بر بلاک چین با استفاده از توکن‌ های غیرقابل تعویضNFT، و پلتفرم ‌های متاورسی تا کنون در سراسر سال 2022 بسیار محبوب بوده ‌اند. بر اساس داده ‌های ردیاب غیرمتمرکز برنامه DappRadar، علیرغم کاهش قیمت ‌ها در سراسر بازار، تعداد کاربران در بین این بازی‌ ها در حدود 1 میلیون کاربر در روز ثابت مانده است.

طبق گزارشKraken ، اگرچه ماه می شاهد استفاده روزانه ثابت بوده است، حجم NFT با کاهش روزانه 87.1 درصدی شاهد کاهش زیادی بوده است. همچنین حوزه متاورس و توکن ‌های مبادله ای، در 30 روز و 90 روز گذشته بازدهی منفی داشته ‌اند. توکن های متاورس با وجود رشد سالانه خود در 30 روز گذشته با کاهش 42 درصدی، با بیشترین نوسان با 173 درصد، یکی از بدترین بازنده های مارکت بوده اند.

با این وجود همچنان سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته است. براساس گزارش سه ماهه اول حوزه گیمینگ DappRadar، 2.5 میلیارد دلار برای حمایت از بازی های بلاک چین و پروژه های متاورس در سه ماهه اول سال 2022 جمع آوری شده است.

توکن های لایه 1 مانند سولانا و کاردانو نیز در 90 روز گذشته پیشتاز بازنده ها بوده اند، آنها 53 درصد کاهش در سه ماه و 43 درصد در 30 روز گذشته کاهش یافته اند. بیت‌ کوین و اتریوم در هر سه بازه زمانی یکساله، سه ماهه و یک ماهه اندازه‌ گیری شده توسط کراکن در مقایسه با آلت‌ کوین ‌ها شاهد ضرر نسبتاً کمتری بوده اند.
 

تگ ها