رقابت اتریوم با بیت کوین در تعداد آدرس های فعال

رقابت اتریوم با بیت کوین در تعداد آدرس های فعال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

از زمان پیدایش، اتریوم به طور مداوم با بیت کوین مقایسه شده است و در برخی موارد از اولی به عنوان گزینه بهتری برای دومی ستایش می شود. با گذشت سالها، رقابت شدیدتر شده است، به خصوص با رشد سریع ETH. در نهایت، به نظر می‌رسد که اتریوم به‌ویژه از نظر آدرس‌های فعال، به بیت‌ کوین نزدیک می‌شود.

آدرس‌های اکتیو اتریوم از بیت کوین پیشی می‌گیرند:

در روز پنج‌شنبه، ۱۴ سپتامبر، ردیاب داده‌های زنجیره‌ای Santiment به‌روزرسانی شگفت‌انگیزی را در مورد رقابت شدید بین بیت‌کوین و اتریوم فاش کرد. در پست X، ردیاب فاش کرد که تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که در شبکه تراکنش می‌کردند به دومین رقم روزانه بالاتر در تمام دوران رسیده است. در حالی که این نه تنها از نظر بلاک چین قابل توجه است، از نظر رقابت بین دو دارایی بزرگ در فضا کریپتو نیز قابل توجه است. برای در نظر گرفتن این موضوع، رقم 1,089,893 که توسط Santiment گزارش شده است، اتریوم را تنها از نظر این معیار بالاتر از بیت کوین قرار می دهد. آخرین باری که آدرس‌های فعال منحصربه‌فرد روزانه در شبکه به بالاترین رکورد جدید خود رسید، به دسامبر 2022 بازمی‌گردد. بنابراین تقریباً یک سال از بالا بودن این معیار می‌گذرد که نشان‌دهنده یک عامل محرک منحصربه‌فرد در پشت آن است. این گزارش همچنین مطابق با گزارش Artemis Terminal است که نشان می‌دهد اتریوم از نظر آدرس‌های فعال روزانه درست در مقابل بیت‌کوین قرار داشته است. آرتمیس گزارش می دهد که در 13 سپتامبر، اتریوم در مجموع 1.03 میلیون آدرس روزانه را در مقایسه با 743800 آدرس بیت کوین در همان بازه زمانی مشاهده کرد. با این حال، از آن زمان این رقم کاهش یافته و بیت کوین بار دیگر از 14 سپتامبر در مقابل اتریوم قرار گرفته است.

این یعنی چی؟

در حالی که افزایش اتریوم در روز چهارشنبه چشمگیر بود، اما از آنجایی که این شبکه نتوانسته است رشد را حفظ کند، معنای زیادی ندارد. همچنین، افزایش محبوبیت پلتفرم رسانه اجتماعی مالی غیرمتمرکز Friend.Tech مبتنی بر بلاک چین اتریوم را می‌توان به راحتی توضیح داد.Friend.Tech  ظاهراً از مرگ بازگشته بود تا به رکورد جدیدی در تعداد کاربران روزانه خود برسد. از آنجایی که یک آدرس ETH برای شرکت در پلتفرم مورد نیاز است، جای تعجب نیست که تعداد آدرس‌های ETH فعال در شبکه افزایش یافته است. به نظر می رسد افزایش تعداد آدرس های فعال روزانه نیز تأثیر کمی بر قیمت خود ارز دیجیتال داشته است. قیمت اتریوم همچنان در تلاش برای حفظ بالای 1600 دلار است، با افزایش اندک 0.35٪ در روز گذشته و ضرر 1.15٪ در هفته گذشته.