رونق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با وجود بازار نوسانی و احتمال رکود اقتصادی

رونق سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با وجود بازار نوسانی و احتمال رکود اقتصادی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس نظرسنجی بانک ایالات متحده، اکثر افراد طرح هایی برای خرید و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در سال جاری دارند. بازارهای نزولی همیشه فرصت ‌های بهتری برای خرید ارزهای دیجیتال نسبت به بازارهای صعودی فراهم می کنند و اکثر پاسخ‌ دهندگان به نظرسنجی اخیر بانک آمریکا در سال جاری با توجه به بازار بشدت نزولی تصمیم به سرمایه گذاری کرده اند.

جیسون کوپفربرگ، تحلیلگر بانک آمریکا، به CNBC گفت که این بانک در اوایل ماه ژوئن یک نظرسنجی از هزار شهروند آمریکایی انجام داده است. این نظرسنجی پس از فروپاشی اکوسیستم ترا و قبل از نوسانات اخیر بازار در هفته ای که گذشت، انجام شده است.

نتایج با توجه به وضعیت فعلی بازارها شگفت ‌انگیز بوده و کوپفربرگ، تحلیلگر بانک اظهار داشت که نکته جالب نظر سنجی استقبال افراد به سرمایه گذاری با وجود بازارهای نوسانی بوده است؛ 90 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که قصد دارند در شش ماه آینده مقداری ارز دیجیتال خریداری نمایند.

روش های پرداخت

هنگامی که از تحلیلگر بانک در مورد دلایل تمایل مردم برای خرید ارزهای دیجیتال در سال جاری پرسیده شد، کوپفربرگ اظهار داشت که افزایش محصولات دارایی های دیجیتال به ارز فیات مانند کارت ویزا یا کوین ‌بیس پرداخت ‌ها را آسان ‌تر کرده و این اقدام یک برد دوسویه برای مصرف ‌کننده و سرمایه گذاران بوده است و گزینه های پرداخت دیجیتال نسبت به فیات بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند. او گفت که بیت کوین و سایر دارایی های دیجیتال به طور کلی با دارایی های ریسکی مانند سهام های فن آوری با رشد بالا مرتبط می باشند؛ برای نمونه با ظهور اینترنت بازارها مملو از سهام دات کام بوده است.

با وجود ارزهای دیجیتال مختلف و متفاوت مبادلات دیجیتال مورد استقبال بسیاری بوده است. همچنین طبق این نظرسنجی، بیشتر پاسخ‌ دهندگان سرمایه‌ گذاران کوتاه‌ مدتی بوده ‌اند که 77 درصد آنها کمتر از یک سال دارایی های دیجیتال را در اختیار داشته‌ اند. علاوه بر آن بیش از 30 درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که قصد فروش در شش ماه آینده را ندارند.

ظهور زمستان ارزهای دیجیتال در سال 2022

مشکلات کلان اقتصادی عامل فروپاشی بازار فعلی بوده است که به شدت به بازارهای سهام نیز ضربه وارد کرده است. بنابراین، بعید است که بازارها نشانه ‌هایی از بازیابی تا زمانی که اقتصاد جهانی بهبود یابد، نشان دهند، براساس نظر کارشناسان زمستان کریپتو احتمالا تا سال آینده ادامه خواهد داشت.

زمستان ارزهای دیجیتال، که دوره ‌ای طولانی از کاهش قیمت ‌ها و فعالیت است، فرصت‌ های فراوانی را برای انباشت فراهم می نماید، هرچند رسیدن به کف هرگز آسان نیست. ارزش کل بازار در حال حاضر 70 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است، بنابراین احتمالا هنوز به پایین ترین سطح خود نرسیده اند.

کسانی که به دنبال خرید ارزهای دیجیتال بیشتر در سال جاری هستند، عاقلانه است که پس از تسلیم نهایی که می تواند چندین ماه طول بکشد، منتظر دوره طولانی تری از تثبیت باشند.
 

تگ ها