رونمایی جمهوری آفریقای مرکزی از ارز ملی سانگو

رونمایی جمهوری آفریقای مرکزی از ارز ملی سانگو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس جمهور کشور جمهوری آفریقای جنوبی، به نظر می رسد معجزه بیت کوین را درک کرده و آن را به عنوان ارز قانونی در جمهوری آفریقای جنوبی، CAR تبدیل کرده است و اکنون فقط چند ماه بعد از قانونی کردن بیت کوین از ارز دیجیتال ملی خود نیز رونمایی کرده است.

براساس اظهارات کارشناسان، پروژه سانگو بدون هیچ زیر ساختی ارائه شده و تنها نکته مثبت آن حمایت بیت کوین از آن می باشد. کارشناسان دیجیتال جمهوری آفریقای جنوبی یک کوین ملی، یک پروژه متاورس و یک جزیره دیجیتال واقعی راه اندازی کرده و قصد دارند در مرکز دیجیتال سانگو بدون تجهیزات لازم توکن های بیشتری تولید کنند.

طبق اظهارات رئیس جمهور، کوین سانگو نسل بعدی ارز جمهوری آفریقای مرکزی خواهد بود. به گفته کارشناسان با وجود بیت کوین نیازی به رونمایی از ارز جدیدی نبوده است و اولویت مقامات دولتی در آغاز باید توسعه زیر ساخت بیت کوین باشد. 

SangoCoin توسط بیت کوین پشتیبانی خواهد شد و توضیحات بیشتری درخصوص نحوه کارکرد آن ارائه نشده است. علاوه بر این، جمهوری آفریقای مرکزی وعده مقررات شفاف دیجیتال را داده و اعلام کرده که قصد دارند منابع طبیعی کشور از جمله الماس را توکن کنند، منابع طبیعی دیگر از جمله آهن، مس، کلتان، لیتیوم، کبالت و سایر مواد معدنی استراتژیک دیگر نیز طبق نظر رئیس جمهور تبدیل به توکن خواهند شد.

همچنین جمهوری آفریقای مرکزی قصد دارد سیستم ثبت زمین کشور را نیز دیجیتالی کند و از فن آوری بلاک چین برای انجام این کار استفاده خواهد کرد. حتی گیج ‌کننده‌ تر از کالاهای توکن ‌شده، پروژه Sango نوید متاورسی با پشتوانه واقعیت را داده است. جزیره دیجیتال هم یک پروژه متاورس و هم مکانی واقعی با مالیات کم در کنار رودخانه اوبانگی خواهد بود.

توسعه فن آوری بلاک چین بدون توسعه زیر ساخت

رئیس جمهور با رونمایی از پروژه سانگو اظهار داشته که بیت کوین به عنوان پشتیبان ارز ملی و ارز قانونی کشور، مسیر کشور را در فصل جدید فن آوری بلاک چین روشن خواهد کرد. وی افزود که طلا برای قرن ها به عنوان موتور تمدن کشور عمل کرده است و در عصر جدید طلای دیجیتال، بیت کوین به همین شکل عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور در انتها اظهار داشت که پروژه سنگو تحت حمایت کوین بیس خواهد بود. سامسون مو، کارشناس اقتصادی دولت ملی، نسبت به عملکرد دولت انتقاد کرد و اظهار داشت که جمهوری آفریقای جنوبی با راه اندازی سراسیمه ارز ملی خود پیش از توسعه زیرساخت مربوط به بیت کوین و ارز ملی در مسیر اشتباهی قرار گرفته است و احتمالا اقتصاد ضعیف کشور را با اقدامات اخیر خود بسمت فروپاشی کامل خواهد برد.

رئیس جمهور در پایان سخنرانی و با از دست دادن تمام اعتبار خود اظهار داشت که شهروندان جمهوری آفریقای مرکزی در هر سطحی از این طرح سود خواهند برد و با گسترش اشتغال و رفاه در کشور توسعه یافته زندگی خواهند کرد.
 

تگ ها