ساخت متاورس بدون نیاز به دانش کدنویسی

ساخت متاورس بدون نیاز به دانش کدنویسی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با رونق ارزهای دیجیتال در سال 2021 پلتفرم های متاورس توجه زیادی را به خود جلب کرده که باعث رشد و گسترش این فن آوری شده است. با این حال با وجود قابلیت های رو به رشد آن، موانعی بر سر راه کاربران فضای متاورس وجود داشته است.

برخی از پلتفرم های متاورس به تجهیزات گران قیمت واقعیت مجازی مانند Oculus Quest نیاز دارند. این هدست ها گران، حجیم و یکبار مصرفند که بخش بزرگی از کاربران در کشورهای در حال توسعه توانایی خرید آنرا ندارند، همچنین عدم آگاهی از نحوه فروش و دریافت قطعات مجازی زمین و جایگذاری در پلتفرم هایی مانند دسنترالند یا سندباکس نیاز به دانش کدنویسی دارد.

همچنین تکنولوژی پیشرفته متاورس نیازمند تیم بزرگی از فن آوری و سالها زمان دارد و فضای متاورس تقریبا همیشه در انحصار شرکت ‌های بزرگ فن آوری است که تیم های کوچک ساخت متاورس را ناامید کرده است.

بر همین اساس توسعه دهندگان متاورس با هدف در دسترس قرار دادن متاورس برای همگان با ایجاد ابزارهای جایگزین کد نویسی امکان ایجاد متاورس را آسانتر کرده اند همچنین با توسعه تمرکززدایی، باز بودن، و مالکیت جامعه بخشی از موانع را از سر راه سازندگان متاورس براشته اند.

همچنین توسعه دهندگان متاورس آینده در نظر دارند برای ایجاد اقتصاد دیجیتال متاورسی، DAO و سیاست‌ های ساخت متاورس را توانمند سازند. در پلتفرم ‌های دوبعدی مانند فیس ‌بوک یا اینستاگرام، کاربران توسط مقررات محدود شده ‌اند. با این حال در متاورس، هر یک از متاورس های آن دارای یک DAO می باشند که در آن کاربران مالک سهام هستند و حق رای دادن به سیاست های برنامه را دارند.

براساس توضیحات تیم توسعه، ما به متاورسی نیاز داریم که ابزارهای کاربردی دنیای واقعی را ارائه دهد تا هر کسی بتواند از آنها استفاده کند. یک متاورس باید به ویژگی‌ های ضروری مانند چت صوتی و ابزاری برای بهینه ‌سازی تجربه کاربران مجهز باشد.

راه اندازی اولین متاورس متعلق به جامعه، Rove

Rove metaverse امکان ایجاد وب سه بعدی را برای کاربران فراهم کرده است، پلتفرم Rove، یک زیرساخت فراجهانی است که چندین متاورژن را تامین می‌ کند و با درک چالش ‌های فنی ساخت متاورس‌ ها، قصد دارد جهان چندبعدی را ایجاد کند تا در دسترس همگان قرار گیرد. Rove برای ایجاد جوامع متاورسی در پروژه‌ های NFT و پلتفرم ‌های بلاک چین توسعه یافته شده است.

براساس اظهارات Tien Anh N، یکی از بنیانگذاران Rove metaverse، این پلتفرم همچنین دارای مجموعه کاملی از ابزارهای خودکار و سلف ‌سرویس است که امکان ایجاد متاورس بدون نیاز به تجربه یا دانش کد نویسی را فراهم کرده است.
 

تگ ها